مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که استان سمنان ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت کتاب ایران را دارد گفت : این استان یکی از استانهای پیشرو در مباحث فرهنگی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیئات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی در نشست با کارکنان کتابخانه های سمنان با بیان اینکه برگزاری جلسات نقد کتاب بسیار در توسعه کتابخوانی موثر است خواستار برگزاری جلسات بیشتر نقد کتاب ،رونمایی کتاب و فعالیت های فرهنگی جهت ترویج فرهنگ مطالعه شد.


وی با اشاره به اهمیت کارکتابداران و خدماتی که به مردم ارائه می دهند افزود: کتابداران نقش بسزایی را در ترویج فرهنگ مطالعه دارند.


حسینی ضمن قدردانی از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: خوشبختانه این اداره کل فعالیت‌های مطلوبی را جهت ترویج فرهنگ مطالعه داشته است.


محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: یکی از کارهای تاثیر گذار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزاری نخستین جشنواره اهدای کتاب بود که خوشبختانه با استقبال بی نظیر مردم استان سمنان و مسوولان دستگاههای اجرایی مواجه شد.


وی افزود:در اجرای این طرح قریب به 300هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی سراسر استان سمنان اهدا شد.


سوقندی با تاکید براینکه این طرح می تواند در کشور اجرا شود افزود: با اجرای این طرح کتابهایی به کتابخانه ها اهدا می شود که شاید دیگر چاپ نمی شوند و بسیار ارزشمند هستند و این می تواند منابع کتابخانه ها را تقویت کند.


در ادامه نورعلی غلامحسین نیا سماکوش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز، ضمن قدر دانی از دبیر کل ،معاونان و مجموعه مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: تا کنون با مساعدت ،همکاری و نگاه مثبت مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به درخواست های اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان پاسخ داده شده است.

 

رشد پرداختی های شهرداری ها به اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان


وی کمبود نیروی انسانی و فرسودگی کتابخانه ها را مهمترین مشکلات عنوان کرد و گفت: با تعاملی که با شهرداری های استان سمنان داشتیم تا کنون در پرداختی های شهرداری ها به اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان 55درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتیم.


سماکوش از پیگیری جدی برای احداث کتابخانه های جدید در استان سمنان خبر دادو گفت: امیدواریم در آینده نزدیک با حمایت های استاندار سمنان شاهد تحقق این مهم باشیم.


وی اظهار داشت: با تعاملی که با فرمانداران شهرستانها داریم انشالله در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در این استان جهت ترویج فرهنگ مطالعه خواهیم بود.


انتهای پیام / ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار