معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در سال جاری از محل تسهیلات سرمایه در گردش بانک کشاورزی 167 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان استان پرداخت شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمد پیشداد معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی کردستان شامگاه چهارشنبه در دومین جلسه ستاد دانه‌های روغنی و سومین جلسه ستاد زراعت استان کردستان در سنندج گفت: در حال حاضر 44 مرکز کشاورزی در سطح استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی کشاورزی یکی از نیازهای استان است و امیدواریم جهاد کشاورزی و هواشناسی این مهم را در بودجه سال 97 پیگیری کنند.

 معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در 44 مرکز کشاورزی استان شاهد حضور افراد تحصیلکرده و نخبگان بسیاری هستیم این توانمندی وجود دارد که در این مراکز نیز باران‌سنج‌هایی نصب شود.

پیشداد در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: هر ساله توافقی برای تسهیلات سرمایه در گردش از منابع داخلی بانک کشاورزی در نظر گرفته می‌شود که امسال تا 30 آبان ١٦٧ میلیارد تومان به کشاورزان استان پرداخت شده است.

وی افزود: این میزان تسهیلات در قالب 11هزار و ٩٩ پرونده بوده است و از محل صندوق‌ توسعه ملی نیز در حوزه آب و کشاورزی ٢٤میلیارد تومان به استان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/ د م

ضرورت راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی کشاورزی در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.