رئیس مرکز فنی و حرفه ای دهلران گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مراکز غیر دولتی وابسته به فنی و حرفه ای این شهرستان 73 هزار نفر ساعت آموزش به کارآموزان ارائه شده است.

آموزش کارآموزان فنی و حرفه ای در دهلران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ایلام؛ مجتبی عنبری رئیس مرکز فنی و حرفه ای دهلران  اعلام کرد: امسال در بخش غیر دولتی و آموزشگاه های آزاد زیر نظر این مرکز در قالب 73 هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی ارائه شده است.

وی افزود: 380 نفر در رشته های طراحی دوخت، فناوری اطلاعات، آرایش و پیرایش و ... این آموزش ها را دریافت کرده اند.

عنبری همچنین از ارائه آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به 990 نفر طی 9 ماهه گذشته در مراکز دولتی زیر نظر این سازمان این شهرستان خبر داد و یاداور شد: این افراد در قالب 44 حرفه متنوع آموزش های مهارتی را در این مرکز بصورت دولتی و رایگان فرا گرفته که از این تعداد 320 نفر زن و 670 نفر مرد بوده اند.

عنبری اضافه کرد: گروه های هدف آموزش های فنی و حرفه ای گسترده و شامل کارجویان شهری، روستایی، عشایری، بیمه بیکاری، دانش آموزان و دانشجویان هستند.

وی گفت: در راستای ارائه آموزش های مهارتی مطابق نیاز بازار کار منطقه، طبق نیازسنجی آموزشی به عمل آمده تاکنون پنج حرفه تخصصی کاربردی جهت استفاده در صنایع نفت و پتروشیمی شامل جوشکاری تخصصی لوله، کارور plc، تعمیر تابلو برق، HSE مقدماتی و کار با ابزار دقیق پیشرفته تعریف و اجرایی شده است.

وی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای دهلران دومین مرکز بزرگ این استان پس از مرکز شهر ایلام است و از لحاظ علمی مربیان و تجهیزاتی کارگاه ها در بین 14 مرکز شهرستانی رتبه اول را دارد.

عنبری با اشاره به وجود هشت کارگاه برادران و چهار کارگاه خواهران و چهار تیم سیار روستایی در این مرکز گفت: رشته های مرکز شامل مکانیک خودرو، برق خودرو، جوشکاری تخصصی، تعمیر کولرگازی، برق صنعتی، صنعت ساختمان ویژه برادران و رشته های خیاطی، گوهر تراشی، چرم دوزی و صنایع دستی ویژه خواهران است.

انتهای پیام/اس

ارائه آموزش به کارآموزان فنی و حرفه ای دهلران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.