هشدار حماس درباره احتمال توقف روند آشتی ملی فلسطین

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه شب گذشته ضمن تاکید بر تلاش برای حفظ طرح آشتی میان جناح‌های فلسطینی، نسبت به توقف روند آشتی داخلی هشدار داد.

هشدار حماس درباره احتمال توقف روند آشتی ملی فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه، شب گذشته ضمن تاکید بر تلاش برای حفظ طرح آشتی میان جناح‌های فلسطینی اعلام کرد آشتی داخلی در حال فروپاشی است؛ زیرا برخی می‌خواهند ما سلاح‌های خود را بر زمین بگذاریم و تونل‌های خود را ببندیم.

یحیی سنوار که در یک کنفرانس مطبوعاتی در مجمع جوانان در غزه سخن می‌گفت، با اشاره به تشکیل فوری کمیته کنترل و نظارت بر فرایند آشتی میان فلسطینیان اظهار کرد: «ضروری است تا فرایند آشتی قبل از آنکه خیلی دیر شود نجات پیدا کند. به ویژه پس از تعهد جنبش حماس به انتقال قدرت و کنترل معابر مرزی این کار لازم به نظر می‌رسد. ما برای پیشبرد روند آشتی تدابیر و تصمیمات دشواری اتخاذ کرده ایم».

حماس و جنبش فتح در ماه اکتبر یک توافقنانه آشتی امضا کردند که بر اساس آن کنترل نوار غزه به تا اول دسامبر به تشکیلات خودگردان واگذار می‌شود. جنبش فتح اعلام کرده است این روند با موانعی روبرو شده است.

 

انتهای پیام/

حماس درباره فروپاشی آشتی داخلی هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار