مسؤول فرهنگی اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 شهرستان اصفهان گفت: 700 نوع نیت در کشور احصا شده است که از این تعداد بیش از 100 نیت در شهرستان اصفهان وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روح‌اله امینی هرندی  اظهار کرد: یکی از وظایف ذاتی ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور اجرای امینانه نیات واقفان است، واقفانی که وقف را نه یک معامله بلکه یک سرمایه‌گذاری پرسود برای آخرت خود می‌دانستند.

وی افزود: یکی از صفات انسانی حب نفس است اما واقفان یک‌ قدم جلوترند چرا که از شادی دیگران خوشحال می‌شوند، حتی برخی واقفان تا آنجا پیش رفته‌اند که برای حیوانات نیز وقف کرده‌اند.

مسؤول فرهنگی اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 شهرستان اصفهان با بیان این که 700 نوع نیت در کشور احصا شده است، یادآور شد: از این تعداد بیش از 100 نیت در شهرستان اصفهان وجود دارد.

وی ادامه داد: عمده نیات موجود به سه دسته تقسیم می‌شوند، مذهبی مانند روضه‌خوانی و مراسمات ولادت و شهادت ائمه، خیریه شامل کمک‌های مستقیم به افرادی که مراجعه می‌کنند و نیز اجتماعی مانند بیمارستان‌ها، آسایشگاه، ایتام و مددکاری اجتماعی.

امینی هرندی با اشاره به وقف‌هایی که برای ایام سرد سال صورت گرفته است، عنوان کرد: با توجه به این‌که در قدیم از زغال برای گرما استفاده می‌شده وقفی وجود دارد که واقف درآمد آن را به تهیه زغال و سوخت برای افراد بی‌بضاعت اختصاص داده است.

به گفته وی تهیه لباس گرم برای نیازمندان از دیگر نیت‌هایی است که واقفان مدنظر داشته‌اند و حتی وقفی وجود دارد که عواید خود را به تهیه گیوه و پاپوش برای نیازمندان منحصر کرده است.

مسؤول فرهنگی اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 شهرستان اصفهان حوزه وقف را بسیار گسترده توصیف و تصریح کرد: واقفان از حیوانات هم برای فصل سرما غافل نبوده‌اند و برخی از وقف‌ها برای دادن بذر به پرنده‌ها و تهیه خوراک برای حیوانات صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: در گذشته آب شرب از چشمه یا قنات و آب‌انبارها تهیه می‌شد و بعضاً بچه‌های کوچک مسؤول آوردن آب می‌شدند و پیش می‌آمد که به دلیل بازی گوشی این کوزه می‌شکست، واقفی درآمد وقف خود را به خرید کوزه در چنین مواقعی اختصاص داده است.

امینی هرندی در پایان با بیان این‌که بیشتر نیت‌ها وقف مربوط به موضوعات مذهبی و اجتماعی است، گفت: تهیه روشنایی و گرمایش مساجد از دیگر نیات واقفان بوده که اموال خود را در این راه وقف کرده‌اند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار