امام جمعه دزفول با انتقاد از تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در حریم رودخانه دز از مسئولان ذی ربط خواست مانع این آلودگی شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی،  امام جمعه دزفول گفت:از چند ماه گذشته تاکنون نخاله های ساختمانی و زباله در پائین دست روستای گاومیش آباد در حریم رودخانه دز تخلیه می شوند.

وی افزود:در بازدید از محل انواع زباله و نخاله های ساختمانی در این منطقه که در حریم رودخانه دز تخلیه شده قابل مشاهده است و حجم زیادی از زباله ها به بستر رودخانه می رود که در برخی موارد مسیر رودخانه را نیز تغییر می دهد.

قاضی دزفولی ادامه داد:با هماهنگی صورت گرفته محیط زیست دستور جلوگیری از تخلیه زباله در این منطقه را صادر کرد ولی دوباره هم این موضوع تکرار شده و ادامه دارد.

امام جمعه دزفول ضمن انتقاد از بی توجهی نسبت به این موضوع گفت:اگر سیلابی به وقوع پیوندد زباله ها وارد رودخانه شده و محیط زیست،آبزیان و پرندگان دچار آسیب جدی می شوند که یک زنگ هشدار و خطر است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود:چرا دوستداران طبیعت،رسانه ها ،فرماندار،شهرداری،دادستان،امور آب و محیط زیست نسبت به این موضوع توجه نکرده و با وجود اینکه چندین ماه این زباله ها در حریم رودخانه تخلیه می شود سکوت اختیار کرده اند.

خطیب جمعه دزفول مصرانه در خواست کرد از این امر جلوگیری شود و کارشناسان چاره اندیشی کرده و نسبت به پاکسازی حریم رودخانه از زباله اقدام شود.

وی در فراز دیگری از خطبه های این هفته میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) را گرامیداشت و گفت:کشورهای غربی نباید دین ستیز باشند ، کشورهای غربی باید به معنویت بازگردند.

وی روز تاسیس سپاه حفاظت پرواز را نیز گرامیداشت و افزود:روزی که دشمنان خواستند امنیت نظام را خدشه دار کنند با فرمان امام خمینی (ره) سپاه حفاظت پرواز تشکیل و توطئه دشمن ناکام ماند و از حاشیه سازی برای نظام در عرصه بین المللی جلوگیری شد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی به 5 دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت:باید در کنار تدابیر سخت افزاری مانند استحکام ساختمان ها ،تشکیل ستاد بحران نگاهی نرم افزاری نیز به این مسئله داشته باشیم.

وی افزود:زلزله،سیل،طوفان ودیگر بلایای طبیعی از آیات و نشانه های قدرت و عظمت الهی هستند و در برخی موارد نماز آیات بر آن ها واجب می شود که در برخی مواقع نشانه غضب الهی است و در برخی موارد دیگر نشانه نافرمانی جامعه ومیل به گناه است ولی نمی توان گفت همه زلزله ها نشانه غضب الهی است و در 2 شب گذشته شاهد زلزله در تهران و البرز و دیگر استان های اطراف با 20 میلیون نفر جمعیت بودیم که زمین لرزه ای 5،2 ریشتری رخ داد و مردم این شهرها شب را در بیرون از خانه ها سپری کردند.

خطیب جمعه دزفول خواستار تامل در رفتار،ظلم نکردن به همدیگر و رعایت حقوق دیگران در جامعه شدو گفت:دولتمردان،مسئولان ،روحانیون و ائمه جمعه باید مواظب باشند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

امام جمعه دزفول همچنین سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی را گرامیداشت و گفت:فصل آخر اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال فرارسیده و مردم همچنان منتظر عملی شدن وعده ها و مطالبات مسئولان هستند.

وی خواستار ارائه گزارش های مسئولان از تریبون نمازجمعه در خصوص عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی شد و گفت:مسئولان با ارائه عملکرد نه آمار و ارقام گزارش خود را به مردم ارائه کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود:کارخانه نئوپان شوش با کمترین امکانات و سرمایه برای 700 نفر ایجاد اشتغال کرده است ،در ایذه گاوداری بزرگ جنوب غرب کشور احداث شده که روزانه 60 تن شیر تولید می کندو برای صدها نفر اشتغالزایی کرده است چرا در دزفول امکان اشتغالزایی این چنینی بوجود نمی آید.

خطیب جمعه دزفول اظهار کرد:مردم گلایه دارند،مشکل دارند و در فشار هستند ،تورم روز بروز بیشتر می شود و بودجه 97 نیز به گونه ای بسته شده که موج گرانی در پیش خواهیم داشت ، حقوق نجومی مسئولان به اقشار آسیب پذیر فشار آورده است که باید دید چرا قوه قضائیه با دانه درشت های قاچاق کالا که یک مسئله مضر و بیمار برای اقتصاد کشور است برخورد نمی کند.

وی بر سیاست گذاری بر مبنای برداشت بار از دوش اقشار ضعیف تاکید کرد و گفت:امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب همواره به سفارش اقشار ضعیف تاکید دارند.

امام جمعه دزفول در خصوص آلودگی در کلان شهرهای کشور نیز گفت:آلودگی ها به مرز خطرناکی رسیده که آسیب های فراوانی به جامعه وارد می کند ولی دستگاه های ذیربط تقصیر را به گردن یکدیگر انداخته اند ،مسئولان باید تدبیر کنند و ببینند در کلان شهرهای دنیا چگونه با آلودگی مبارزه شده همین کار را برای کشور انجام دهند چرا که ضعف مدیریت برای مسئولان ننگ است.

وی در خصوص حقوق شهروندی نیز گفت:نخستین حقوق شهروندی هوای پاک و اشتغال است لذا نباید به حاشیه رفت و وعده هایی داد که نتوان عملیاتی کرد. مردم منتظر عمل هستند.

امام جمعه دزفول به موضوع قدس نیز اشاره ای داشت و گفت:با 128 رای سازمان ملل در حمایت از قدس شاهدبی سابقه ترین دوران انزوای سیاسی آمریکا و متحدانش در سازمان ملل هستیم.

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.