دبیرکل سازمان ملل از اعمال تحریم‌های جدید شورای امنیت علیه کره شمالی استقبال کرد و در عین حال خواستار آغاز گفتگو‌های برای حل بحران شبه‌جزیره کره شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، از قطعنامه شورای امنیت درباره اعمال تحریم‌های سنگین‌تر علیه تازه‌ترین اقدامات موشکی کره شمالی استقبال کرد.

«استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان، گفت: «گوترش ضمن استقبال از ادامه اجماع شورای امنیت بر سر کره شمالی، اعمال تحریم‌ها را علیه این کشور برای رسیدن به اهداف عاری سازی هسته‌ای و ایجاد زمینه‌ای برای ابتکارات دیپلماتیک با هدف رسیدن به صلح ضروری خواند.»

دبیرکل سازمان ملل حمایت از اهداف و اقدامات شورای امنیت را، تلاش برای تقویت راه حل صلح آمیز، دیپلماتیک و سیاسی و همچنین کاهش تنش در شبه‌جزیره کره توصیف کرد.

گوترش همچنین در چارچوب اهداف سازمان ملل متحد به منظور پایان یافتن بحران کره شمالی، خواستار همکاری با همه طرف‌ها شد. او از همه کشور‌های عضو سازمان ملل خواست در چارچوب تلاش مضاعف برای رسیدن به اهداف سال کنونی میلادی که دستیابی به صلح پایدار در شبه‌جزیره کره است با همه قطعنامه‌های مرتبط با کره شمالی همکاری کنند.

گوترش تنش‌زدایی و آغاز گفتگو‌های سیاسی را تنها راه حل صلح‌آمیز جامع و سیاسی خواند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در تازه‌ترین اقدام خود، قطعنامه ۲۳۹۷ را در واکنش به اقدامات موشکی کره شمالی تصویب کرد.در تازه‌ترین تحریم کره شمالی در کنار دیگر اقدامات محدودکننده، صادرات فرآورده‌های پالایش شده نفتی به این کشور محدود شده است.

انتهای پیام/

استقبال گوترش از اعمال تحریم‌های جدید علیه پیونگ‌یانگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار