رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: فردی که به قانون و مقررات رانندگی توجه نمی‌کند، از ضعف فرهنگی و تربیت غلط اجتماعی خود نشان به میان آورده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهکیومرث غلامی رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: برخلاف تصور برخی از افراد، نحوه رانندگی با اتومبیل بیش از ظاهر آن می‌تواند فرهنگ و سطح اجتماعی فرد را نمایان سازد، زیرا چگونگی رانندگی با اتومبیل، به خوبی نشان دهنده وجوه مختلف شخصیتی و رفتاری و درک اجتماعی یک انسان است.

وی  بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد که ۹۵ تا ۹۰ درصد تصادفات، رفتار انسان، عامل تعیین کننده اصلی است و رفتارهای ضداجتماعی با خشونت در رانندگی و نحوه رانندگی خشن نیز با تصادفات رابطه مستقیم داشته است، در این راستا بررسی‌های متعددی درخصوص رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی و رفتار رانندگی صورت گرفته است، به نظر می رسد، عناصر خاصی از شخصیت موجب رفتارهای قانون‌شکنانه در رانندگی می‌شود، از این رو این رفتارها منجر به برآورده شدن برخی از نیازهای شخصی فرد شده، هرچند که با سیستم قانونمند محیط اطراف مغایرت دارد.

غلامی تاکید کرد: محققان ترافیک معتقدند بیش از ۹۰ درصد تصادفات تا اندازه‌ای به دلیل شخصیت راننده و وابسته به رفتارهای راننده است و رانندگی مخاطره‌آمیز سبب نتایج منفی می‌شود.


انتهای پیام/ز

 

بیش از ۹۰ درصد تصادفات وابسته به رفتارهای راننده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.