راه اندازی اورژانس اجتماعی در دو شهرستان خراسان شمالی

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی از راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های فاروج و راز و جرگلان در آینده نزدیک خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛  اسماعیل قربانی مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: قرار است تا در آینده نزدیک اورژانس اجتماعی به صورت رسمی در دو شهرستان فاروج و راز و جرگلان نیز راه اندازی شوند.

وی افزود:هم اکنون فقط شهرستان های گرمه و جاجرم فاقد اورژانس اجتماعی هستند زیرا براساس تعاریف موجود این مهم در مناطق بالای 50 هزار نفر باید راه اندازی شود.

قربانی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در شهرستان بجنورد به صورت شبانه روزی، افزود: در شهرستان های شیروان، اسفراین و مانه و سملقان اورژانس اجتماعی فقط در ساعات اداری فعال هستند.

وی یادآورشد: اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌ها برای حل مشکلات مردم توسط معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در حال اجرا بوده این برنامه تلفیقی از مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن 123، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی است.

قربانی افزود: کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، جایگزینی مداخلات روانی و اجتماعی به جای مداخلات انتظامی و قضایی، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقای توانمندی افراد در معرض آسیب از اهداف اورژانس اجتماعی است.

وی گفت: گروه‌های هدف نیز در این مهم زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی، کودکان کار و خیابان، همسران و کودکان آزار دیده، دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی هستند که به هر دلیل در شرایط بحرانی قرار گرفته‌اند که به آنان خدمات مددکاری، روانشناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی، آموزشی ارائه می دهند.

انتهای پیام/آ

شهرستان های گرمه و جاجرم فاقد اورژانس اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.