استاندار کردستان گفت: دولت دوازدهم می‌خواهد کولبران درآمد همراه با کرامت داشته باشند.

/بهمن مرادنیا استاندار کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره صدور کارت پیله وری برای کولبران، اظهار کرد: صدور کارت پیله‌وری اقدام مثبت دولت برای سامان دادن به وضعیت کولبران است.

وی ادامه داد: دولت قصد دارد شرایطی را فراهم کند که کولبران از منافع مرز درآمد داشته باشند و در عین حال کرامت و حرمت آنان هم حفظ شود.

استاندار کردستان با اشاره به ایجاد چند بازارچه مرزی در استان متبوعش، گفت:  چند معبر وجود دارد که به بازارچه تبدیل می‌شوند.

مرادنیا با بیان اینکه به بازارچه سیرانبند بانه، دو معبر ملحق می‌شود، اضافه کرد: اگر این طرح به درستی اجر شود قطعا موثر است چرا که شرایط فعلی برای کولبران مناسب نیست.

وی درباره خسارت‌های زلزله اخیر در استان کردستان، اظهار کرد:در زلزله اخیر در مجموع به حدود 2000 واحد شهری و روستایی در کردستان خسارت وارد شده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه بعضی از این واحدها به بازسازی و برخی دیگر هم به نوسازی کامل نیاز دارند، گفت: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، قرار شد تا دولت همان شرایطی که برای زلزله زدگان کرمانشاه در نظر بود برای کردستان هم لحاظ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار