امانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حذف طرح ترافیک با سرمایه‌گذاری در حمل و نقل عمومی امکان‌پذیر است

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: دولت باید در بخش حمل و نقل عمومی پایتخت سرمایه‌گذاری کند تا بتوانیم طرح ترافیک را حذف کنیم.

حذف طرح ترافیک با سرمایه‌گذاری در حمل و نقل عمومی امکان پذیر استشهربانو امانی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طرح شهرداری تهران مبنی بر عدم فروش آرم طرح ترافیک از سال آینده اظهار کرد: اساسا اجرای طرح ترافیک برای کاهش آلودگی هوا نیست، بلکه برای کنترل وضعیت ترافیکی است و اکنون هم شاهد هستیم بعد از گذشت چند سال مشکل آلودگی را حل نکرده است.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه این مسئله در دنیا حل شده و کشورهای دیگر با سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل عمومی تردد شهروندان را آسان کرده‌اند، گفت: دولت باید هزینه سرمایه‌گذاری پایتخت ایران برای تبدیل شدن به نماد کشور را بپردازد که اگر این مورد تامین شود، طرح ترافیک هم می‌تواند حذف شود.

امانی تاکید کرد: این طرح می‌تواند به صورت شفاف بگوید خودروهایی که معاینه فنی ندارند، نمی‌توانند وارد طرح شوند و آن‌هایی که معاینه دارند باید به جای خرید طرح ترافیک، عوارض دهند.

وی افزود: شرایط باید به گونه ای باشد که مردم خودشان تصمیم بگیرند که چه زمانی از چه وسیله‌ای استفاده کنند.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه بسته‌ای برای حذف طرح ترافیک تهیه شده است، اظهار کرد: بر این اساس گزینه‌های متعددی پیش روی مردم قرار می‌گیرد تا آن‌ها حق انتخاب داشته باشند که با چه وسیله‌ای، چگونه و در چه زمانی تردد کنند.

وی در خصوص این طرح ادامه داد: با حذف طرح ترافیک هر کس بخواهد می‌تواند با پرداخت عوارض وارد برخی محدوده‌ها شود و این کار به مسئله ترافیک و آلودگی کمک خواهد کرد.

امانی با بیان اینکه بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری در حمل و نقل عمومی کلانشهرها به ویژه تهران هیچ نقشی ندارد، گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا بخش خصوصی بتواند فعالانه سرمایه‌گذاری کند.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه از حذف قانون طرح ترافیک استقبال می‌کنم، ادامه داد: اگر هزینه‌ای که صرف ساخت پل صدر شد، صرف نوسازی اتوبوسرانی و گسترش مترو می‌شد، استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی آسان‌تر بود.

امانی عدم پیوستگی حمل و نقل عمومی را یکی از مشکلات عمده آن برشمرد و گفت: مردم باید بتوانند با فاصله نهایتا 400 متری به ایستگاه‌های مترو و اتوبوس دسترسی داشته باشند، اما مجبور هستند بخشی از راه را با خودرو شخصی بروند و سپس از مترو استفاده کنند.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: باید ارزانی و در دسترس بودن آسان وسایل حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

لزوم سرمایه گذاری دولت در حمل و نقل عمومی پایتخت برای حذف طرح ترافیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار