رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: با توجه به کافی نبودن بودجه اختصاص داد شده، فدراسیون‌ها باید به دنبال منابع مالی دیگری باشند.

مردای: فدراسیون ها باید به دنبال منابع مالی باشندبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با رادیو درباره بودجه فدراسیون‌های ورزشی گفت: بودجه برنامه ریزی شده دولت بر مبنای برنامه است. وقتی برنامه ارائه می‌شود، به تناسب آن بودجه اختصاص داده می‌شود. شاخصه‌هایی برای تدوین تفاهم نامه فدراسیون‌های ورزشی با وزارت ورزش وجود دارد. اداره کل نظارت و برنامه ریزی همه ساله به بررسی برنامه‌ها می‌پردازد. آن چه که مسلم است، آن است که وزارت ورزش باید نسبت به بودجه ریزی‌هایی که به تناسب تقویم ورزش تعریف می‌شود و نیاز‌های یک فدراسیون را تأمین می‌کند، نگاه ویژه تری داشته باشد.

مرادی ادامه داد: فدارسیون‌ها همه ساله برنامه خود را برای بودجه ریزی به وزارت ورزش ارائه می‌کنند. متداول است که وزارت ورزش بر مبنای افزایش بودجه سرانه سالیانه عمل کند. در پایان سال بودجه تخصیصی با بودجه تحققی بسیار متفاوت است و شاید چیزی بالغ بر ۱۵ تا ۲۰ درصد این بودجه مجدداً حذف شود.

او اضافه کرد: فدراسیون‌ها تعهداتی نسبت به شاخصه‌های برنامه خود دارند که این تعهدات همه ساله روی هم انباشته می‌شود و امروز شاهد این هستیم که برخی از فدراسیون‌های ورزشی چیزی بالغ بر ۱۵،۱۶ میلیارد تومان بدهی‌های غیر متعارف دارند و این زیبنده ورزش کشور ما نیست. در برخی مکان‌های ورزشی که نظارت کمتری در آنجا وجود دارد؛ شاهد اتفاقات تعجب آوری هستیم؛ به طور مثال در یکی از باشگاه‌های ورزشی ۶۱ میلیارد تومان گم شده است. این مسائل واقعاً جای تأسف دارد و وزارت ورزش باید نگاه جدی تری داشته باشد. 

رئیس فدراسیون وزنه برداری تأکید کرد: بودجه‌ها بقا تعهداتی که فدراسیون‌ها نسبت به برنامه‌ها دارند و تعهدات فی مابین فدراسیون‌ها و وزارت ورزش پاسخگو نیست. با توجه به تجربیاتی که طی سالیان گذشته داشتیم، قطعاً بودجه درنظر گرفته شده برای برنامه‌ها متناسب با بودجه تحقیقی نیست؛ بنابراین فدراسیون‌های ورزشی برای استفاده از سایر منابع باید تلاش کنند.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس فدراسیون وزنه برداری در مورد شرایط مالی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار