مدیر کل ثبت احوال استان کرمان از اتمام مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند در کرمان تا پایان سال ۹۶ خبر دادوگفت: 1میلیون کارت هوشمند تاکنون درکرمان صادر شده است.

اتمام ثبت نام کارت هوشمندتاپایان 96به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حسین زین الصالحین، مدیر کل ثبت احوال استان کرمان در دیدار پور ابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با کارکنان این اداره کل به مناسبت روز ثبت احوال گفت: با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، سوم دی ماه به عنوان روز ثبت احوال در تقویم رسمی کشور وارد شده و در حقیقت در این روز، اولین شناسنامه ایرانی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه از بدو تولد تا پایان زندگی، تمام تحولات زندگی فرد در حوزه ثبت احوال شکل می‌گیرد، افزود: هم اکنون در این حوزه ۹ هدف کلان، ۴۴ برنامه و ۱۰۸ فعالیت صورت می‌گیرد.

زین الصالحین یکی از مهمترین اقدامات انجام شده توسط این ارگان را ثبت به روز وقایع حیاتی عنوان و تصریح کرد: در گذشته کسی اطلاع نداشت که باید تا قبل از ۱۵ روز، حیات ثبت شود، اما امروزه استان کرمان همراه و همگام با کشور پیش می‌رود، به طوری که همکاران ما تلاش کرده اند تا ثبت به موقع وقایع حیاتی در مردم به صورت یک فرهنگ نهادینه شود.

وی یکی دیگر از مهمترین کار‌های انجام شده در بحث اسناد سجلی و مدارک هویتی به عنوان حفاظت از اسناد در مجموعه ثبت احوال را آرشیو الکترونیکی این اسناد ذکر کرد و یادآور شد: تاکنون قریب به ۵ میلیون سند از مردم کرمان آرشیو شده است.

زین الصالحین با اعلام اینکه ثبت احوال در حقیقت حافظ اسناد هویتی است تا در مواقع حساس خدمتگزار خوبی برای مردم باشد، به زلزله‌ی بم اشاره کرد و گفت: در این رخداد، ثبت احوال استان بیشترین نقش را ایفا کرد.

وی تأکید کرد: ثبت احوال به عنوان یکی از ضروریات در بحران می‌تواند کمک حال خوبی برای مدیران اجرایی باشد.

زین الصالحین به بحث استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان اشاره کرد و بیان داشت: امروز در بحث شناسنامه‌های مکانیزه و کارت ملی هوشمند با رعایت ضرایب امنیتی بالا اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۷ کل خدمات دولت به مردم با کارت ملی هوشمند ارائه می‌شود.

زین الصالحین با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۳۰۰ واجد شرایط در استان کرمان برای دریافت کارت هوشمند ملی هستند، تصریح کرد: تاکنون یک میلیون کارت ملی هوشمند در استان کرمان صادر شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان گفت::هم استانی‌ها در فرصت باقیمانده سال ۹۶ برای در یافت کارت ملی هوشمند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

وی کارت ملی هوشمند را کلید ورود به دولت الکترنیک دانست و اظهار کرد: آمادگی و زیرساخت‌های لازم برای اعطای کارت ملی هوشمند به همه هم استانی‌ها تا پایان سال ۹۶ وجود دارد.

زین الصالحین با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰ ایستگاه سیار در استان کرمان راه اندازی شده تا در مناطق دور دست و روستا‌ها خدمات ارائه دهد، از مردم استان کرمان خواست: تعویض کارت ملی هوشمند خود را به لحظات پایانی موکول نکنند.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه دولت از این پس کلیه خدمات دولتی از طریق کارت ملی هوشمند خواهد بود و همه کارت‌ها در کارت ملی تجمیع خواهد شد.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان گفت: تاکنون بیش از یک میلیون کارت ملی هوشمند در این استان صادر شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال در صورت مراجعه مردم به پایان برسد.

زین الصالحین افزود: هم اکنون با تلاش‌های صورت گرفته، کارت هوشمند ملی ۱۵ روز بعد از ثبت اطلاعات در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی تکمیل طرح‌های عمرانی و نوسازی ادارات ثبت احوال شهرستان‌ها را از دیگر فعالیت‌های انجام شده عنوان کرد و تامین اعتبار برای تکمیل طرح‌های باقیمانده را خواستار شد.
انتهای پیام/ح

صدور یک میلیون کارت ملی هوشمند درکرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار