جشنواره کتاب سال دفاع مقدس استان برای نخستین بار در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی واحد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره کتاب سال دفاع مقدس استان اردبیل اظهار داشت: برای نخستین بار در اردبیل جشنواره کتاب سال دفاع مقدس استان برگزار و از آثار برتر تجلیل می‌شود.

وی افزود: از دستاوردهای مهم این جشنواره می‌توان به بهبود چاپ و نشر آثار مکتوب حوزه دفاع مقدس استان اشاره کرد که با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته این جشنواره  در 5 حوزه شعر، داستان، خاطره، پژوهش و کودک و نوجوان برگزار می‌شود و با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی و تجلیل از چهره‌ها و آثار برتر در هفته دفاع مقدس سال آینده به کار خود پایان می‌دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره می‌توان به شناخت استعدادهای این حوزه و پرورش آنان و تشویق هنرمندان عرصه دفاع مقدس اشاره کرد که امیدواریم با همکاری مسئولان و متولیان امر بتوانیم در این عرصه گام‌های اساسی و هدفمند برداریم.

واحد اظهار کرد: حمایت از تمامی آثار ارزشی و توجه به افزایش مخاطبان از جمله مهم‌ترین اولویت‌های تلاش‌گران عرصه فرهنگ و اندیشه است که برای افزایش انگیزه و علاقه‌مندی نویسندگان برای ورود به حوزه دفاع مقدس امری لازم و است که باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده شود.

وی بیان کرد: به طور حتم استعدادیابی و توانمندسازی فعالان فرهنگی می‌تواند ما را در مسیر نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار دهد که در این زمینه تاکنون تصمیمات مناسبی اتخاذ شده و تلاش بر این است که از این پس نیز بتوانیم در این راستا گام‌های اساسی و هدفمند برداریم و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

 

انتهای پیام/ع

شناخت استعدادها و تشویق هنرمندان عرصه دفاع مقدس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.