معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: ۲۷ روستا در منطقه گور کوهبنان تحت تاثیر زلزله قرار گرفته اند و بین آن‌ها چادر و چراغ والور توزیع شده است.

۲۷ روستا در منطقه گور کوهبنان تحت تاثیر زلزلهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانمحمد حیدری پور گفت: مرکز زلزله در شهرستان کوهبنان روستایی گور بوده که در ساعت اولیه حادثه گروه‌های امدادی جمعیت هلال احمر در منطقه حضور یافتند و منطقه را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی افزود: چادر و چراغ والور در بین روستاییان منطقه زلزله زده توزیع شده است

حیدری پور اظهار کرد: در حال ارزیابی شهر کوهبنان هستیم و تاکنون مشکل خاصی وجود ندارد، تنها در بین بعضی از خانوار‌ها که خانه‌های آن‌ها دچار آسیب شده اند چادر توزیع شده و این عملیات همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در شهر کوهبنان تنها چادر توزیع شده، زیرا خانه‌های مردم تخریب نشده اند و وسایل زندگی آن‌ها زیر آوار نیست و می‌توانند از وسایل خود استفاده کنند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان کرمان بیان کرد: بالغ بر یک هزار تخته چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده و خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ روستا در منطقه گور کوهبنان تحت تاثیر زلزله قرار گرفته اند، تصریح کرد: روستایی صعب العبوری در منطقه وجود نداشته و همه روستا‌ها در دسترس هستند و مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

حیدری پور بیان کرد: به گفته دهیار گور در تابستان جمعیت این روستا ۴۰۰ خانوار و در زمستان بیش از ۲۰۰ خانوار نیست، اما ما تا کنون ۴۰۰ تخته چادر در منطقه توزیع کرده ایم

وی افزود: ما در حادثه دو نوع ارزیابی داریم؛ یکی ارزیابی که بلافاصله بعد از حادثه صورت می‌گیرد و ارزیابی دیگر به این صورت است که بعد از انجام اقدامات اولیه خانه‌های منطقه حادثه دیده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورتی که خانه قابل سکونت نباشد به آن چادر داده می‌شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه از مردم درخواست داریم در مواقع زلزله و حوادث خونسردی خود را حفظ کنند، گفت: وظیفه ما در جمعیت هلال احمر امداد رسانی به آسیب دیدگان است نه به کسانی که ترسیده اند.

وی ادامه داد: ما در مناطق حادثه دیده خیلی با این مسئله دست و پنجه نرم کنیم و باید توضیح به مردم بدهیم که شما دچار ترس شده اید و برای ترس اسکان اضطراری اینگونه است که مردم باید در مساجد، تکایا، سالن‌های ورزشی ایمن شب را به صبح برسانند بعد از آن به خانه‌های سالم خود بازگردند.

حیدری پور تصریح کرد: باید با آگاهی به استقبال حوادث طبیعی برویم، زیرا حادثه کم نمی‌شود بلکه ما باید آگاهی‌های خود را بالا ببریم و با آگاهی و مدیریت به استقبال حوادث برویم و این مرحله را پشت سر بگذاریم
انتهای پیام/ح

27روستای کوهبنان از زلزله تاثیر گرفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار