طی 30 روز آینده؛

فاز نخست موزه راه‎آهن اندیمشک به بهره ‎برداری می رسد

مدیرکل راه‎آهن زاگرس از بهره برداری از فاز نخست موزه راه‎آهن اندیمشک طی 30 روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به گزارش روابط عمومی اداره‎ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، مهرداد انصاری، مدیرکل راه‎آهن زاگرس در جریان بازدید مجموعه معاونت میراث فرهنگی و روابط عمومی اداره‎ کل میراث فرهنگی خوزستان از روند احداث موزه راه‎آهن اندیمشک، ضمن ابراز تشکر از همکاری این مجموعه در احداث این موزه گفت: موزه راه‎آهن اندیمشک با محوریت به تصویر کشیدن قدمت راه‎آهن در ایران و نیز شرایط راه‎آهن جمهوری اسلامی ایران در دوران 8 سال دفاع مقدس در حال احداث است.

وی با بیان اینکه با جذب پیمانکار و ترمیم بخش‎های مختلف سازه موزه، روند احداث آن در حال انجام است، اظهار داشت: با توجه به همکاری‎ های خوب مشاوران معرفی‎شده از سوی اداره‎ کل میراث فرهنگی استان، امیدواریم فاز اول این سایت تا یک‎ ماه آینده به بهره‎برداری برسد و فازهای بعدی نیز با توجه به نظرات معاون میراث فرهنگی به نحو مناسبی برای ایجاد خدمات جنبی در حوزه خدمات رفاهی ایجاد شوند.

انصاری با اشاره به ایجاد خدمات جنبی و رفاهی در اطراف این موزه تصریح کرد: در صدد هستیم برای کسانی که زمان زیادی را در این مکان سپری می‎کنند، یک سری خدمات رفاهی و جنبی را در محوطه و در سالن‎های زیرزمین و یا کناره آن ایجاد کنیم.

مدیرکل راه‎آهن زاگرس بیان داشت: با توجه به اینکه تجهیز موزه اقدامی بسیار تخصصی، حساس و روان ‎شناسانه است، بهره‎برداری از این موزه به صورت فاز به فاز انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص هزینه‎های احداث این موزه اظهار کرد: اعتبارات جهت احداث و تجهیز موزه از قبل پیش‎بینی شده است و مابقی آن را نیز از طریق اداره‎کل راه‎آهن تأمین خواهیم کرد.

مهرداد انصاری درخصوص جانمایی مکان موزه افزود: پیشنهاداتی در حوزه جانمایی این مکان از سوی شوشتری، معاون میراث فرهنگی استان ارائه و این محل از روز نخست با مشورت کارشناسان میراث فرهنگی انتخاب شد؛ این در حالی بود که 3 محل را برای ایجاد موزه مدنظر داشتیم که بهترین محل باتوجه به قدمت و نزدیکی به مسیر ریل و دسترسی آسان به آن انتخاب شد که این محل را در فاز نخست به بهره‎برداری خواهیم رساند و به یاری خدا در فازهای بعدی سعی خواهیم کرد دسترسی‎ها به محل موزه را بهبود بخشیم و امکانات رفاهی و جانبی را نیز در اطراف موزه ایجاد کنیم.

وی اذعان داشت: در تجهیز این موزه از ابزار، لوازم و مصالحی که در دوره‎های متعدد برای احداث راه‎آهن یا برای استفاده یا بهره‎برداری از مسیر ریلی وجود داشتند، استفاده خواهد شد و تصاویر، فیلم، مستندات و پرونده‎هایی که در گذشته وجود داشته‎اند را نیز به نمایش خواهیم گذاشت.

انصاری بیان کرد: در این موزه همچنین چگونگی اقدامات منابع انسانی در حوزه کار، دریافت حقوق و غیره را نیز با کمک مشاوران به صورت پرونده تشکیل خواهیم داد و به نمایش می‎گذاریم.

انتهای پیام/گ

بهره برداری از فاز نخست موزه راه آهن اندیمشک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.