رئیس اداره هواشناسی بروجرد :

فعالیت سامانه بارشی از اواسط هفته جاری

رئیس اداره هواشناسی بروجرد گفت: در اواسط هفته جاری سامانه بارشی بر آسمان بروجرد حاکم شده و بارش‎هایی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بهروز یاراحمدی گفت: درجه حرارت فعلی بروجرد ۱۴ درجه بالای صفر است که در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت ۵ درجه افزایش یافته است.

وی عنوان کرد:حداقل و حداکثر دمای امروز بروجرد بین ۱۲ و ۲۰ درجه بالای صفر در نوسان خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی بروجرد خاطر نشان کرد: وضعیت هوای بروجرد به صورت آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد و احتمال رگبار پراکنده باران پیش‎بینی می‎شود.

یاراحمدی تاکید کرد: امروز و در دومین روز از فصل زمستان کمینه دما در بروجرد ۱۲ درجه بالای صفر بوده و هوا کاملأ بهاری است که این شرایط جزو رکود‌ها محسوب می‎شود.

وی با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی از اواسط نیمه هفته در بروجرد تصریح کرد: امید است این سیستم بارشی برای دوشنبه شب یا روز سه شنبه بارش‎هایی را در منطقه داشته باشد.

رئیس اداره هواشناسی بروجرد بیان کرد: البته با وجود حاکم بودن سیستم گرم بر منطقه، نمی‎توان در خصوص میزان بارش‎ها اظهار نظر کرد.

یاراحمدی در خصوص تاثیر میزان بارش‎ها بر اراضی کشاورزی کشت شده گفت: متأسفانه به دلیل بارش‎های کم در فصل بهار به احتمال زیاد کشت‎های دیم با خطر مواجه شده و در برخی مواقع حتی قابل جبران نباشند.

وی اظهار کرد: بارش ۳۰ میلی‎متری باران در فصل پائیز و کاهش چشمگیر آن در مقایسه با میانگین بلند مدت بارش‎ها اتفاق خوشایندی برای اراضی کشاورزی دیم نیست، البته نامناسب بودن زمان بارش‎ها نیز اتفاق ناخوشایند دیگر برای اراضی دیم است.

رئیس اداره هواشناسی بروجرد با تاکید بر اینکه پیش‎بینی بارش‎های کلی این شهرستان در حد نرمال خواهد بود، گفت: امید است که بارش‎های زمستانه نقیصه کاهش بارش‎ها در فصل پائیز را جبران کند.

یاراحمدی با اشاره به کاهش میزان بارش‎ها در دیگر شهرستان‎های لرستان عنوان کرد: البته این وضعیت بر نقاط دیگر نیز حاکم بوده و کشور با کم آبی مواجه است.

انتهای پیام/د

هوای بروجرد در فصل زمستان بهاری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.