تظاهرات حمایت از قدس در دمشق برگزار شد

مردم سوریه با برپایی تجمعی در حومه غربی دمشق اقدام رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را تقبیح کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از المیادین، در ادامه برگزاری تجمعات و تظاهرات اعتراض آمیز علیه تصمیم جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، مردم سوریه نیز در تجمعی اعتراض آمیز در حومه غربی دمشق حضور یافتند.

در این تجمع اعتراض آمیز که در روستای قَطَنَه برگزار شد سفیر فلسطین در دمشق و شخصیت‌های رسمی و پارلمانی سوریه حضور یافتند.  

معترضان به تصمیم ترامپ در سوریه، برای برگزاری تجمع اعتراض آمیز، روستای قطنه را انتخاب کردند زیرا مرز اداری این روستا به جولان اشغالی مرتبط است به همین سبب انتخاب این روستا برای محل تجمع، اقدامی نمادین تلقی می‌شود.

طلال ناجی معاون دبیر کل جبهه خلق (برای آزادی فلسطین) ، به خبرنگار المیادین گفت: برادران ما خواستند این تجمع در روستای قطنه برگزار شود زیرا این روستا به جولان و به فلسطین نزدیک است و در خط مقدم قرار دارد، خواستند چنین وانمود کنند که مردم سوریه و ریاست جمهوری سوریه اگر چه در حال دفاع از کشورشان هستند، اما در کنار ملت فلسطین قرار دارند و فلسطین و قدس را فراموش نکرده اند.

طارق احمد عضو حزب ملی اجتماعی سوریه نیز به خبرنگار المیادین گفت، سوریه برای فلسطین بهاء پرداخت کرده است، با آنکه سوریه شاهد مصائب بزرگی بود، اما از فلسطین غافل نبود.

احمد مرعی عضو پارلمان سوریه نیز به المیادین گفت: این تجمعات تاکیدی بر وحدت نظر در قضیه فلسطین و قداست تمامی سرزمین فلسطین است. این تجمع تاکیدی بر این است که مبارزه مسلحانه مسیر رسیدن به آزادی فلسطین است.

 

انتهای پیام/

 تظاهرات مردم سوریه در حمایت از قدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار