مدیرکل حوزه استاندار قزوین گفت: باید ظرف مدت یک ماه بانک اطلاعات خبرنگاران تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ میقانی مدیرکل حوزه استاندار در کارگروه بررسی مشکلات رسانه‌ها افزود: خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلفند ظرف مدت یک ماه بانک اطلاعات خبرنگاران را تشکیل دهند که اولین گام در ساماندهی آن‌ها خواهد بود.

میقانی ساماندهی رسانه‌ها را موجب حذف دلالان رسانه‌ای دانست و گفت: باید با برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای ارتقا دانش خبرنگاران اقدام شود.

وی با اشاره به ماده ۱۶ قانون مطبوعاتی گفت: اداره کل فرهنگ ارشاد با همکاری خانه مطبوعات باید برای انتشار منظم و مستمر نشریه در فواصل زمانی قانونی تاکید و تذکرات لازم را به مدیران این رسانه‌ها گوشزد کنند، چون با شیوع شارلاتانیزم مطبوعاتی همه باید مخالفت کنند.

میقانی ادامه داد: با آن دسته از رسانه‌هایی هم که به صورت موسمی و صرفا در مناسبت‌های خاص برای اخذ آگهی و رپورتاژ منتشر می‌شوند باید طبق قانون برخورد و ماده ۱۶ در مورد آن‌ها اعمال شود.

مدیرکل حوزه استاندار گفت: رسانه‌هایی که صرفا با نگاه رپورتاژ منتشر می‌شوند نه تنها کمکی به توسعه فرهنگی و رسانه‌ای استان نمی‌کنند بلکه چاپ و انتشار این قبیل نشریات در حقیقت توهین به افکار عمومی است.

انتهای پیام/

 

کارگروه بررسی مشکلات رسانه‌ها ی قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.