نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی تنها راه برون رفت از بیکاری و بهبود وضعیت اقتصادی خوزستان را استفاده از ظرفیت های استان دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی عسگر ظاهری، نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در شورای برنامه ریزی استان در سراسری استانداری خوزستان گفت: تحریم ها مشکلات اقتصادی زیادی را برای استان و کشور ایجاد کرده و هر سال میزان اعتباراتی که به استان ها ابلاغ می شود محدودتر می شود.

وی بیان داشت: مسئولان فعال در حوزه اقتصادی خوزستان باید نظر کارشناسی و برنامه هایی برای حل مشکلات اقتصادی و بیکاری استان ارائه دهند.

ظاهری تصریح کرد: با تکمیل و راه اندازی پروژه های نیمه تمام می توان فرصت های اشتغال زیادی را فراهم کرد و به شرایط اقتصادی استان نیز کمک کرد.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی اظهار داشت: شاید گلایه مندی از توسعه آموزش عالی وجود داشته باشد، اما در تمام دنیا توسعه آموزش عالی وجود دارد و در کنار آن زنجیره توسعه نیز کامل می شود، در ایران متاسفانه این زنجیره به صورت کامل تکمیل نشده است و همین موضوع می تواند در افزایش بیکاری دانش آموختگان دانشگاه تاثیر گذار باشد.

وی اذعان کرد: برای دستیابی به توسعه لازم است که ظرفیت آموزش عالی به صورت هدفمند و براساس نیاز جامعه افزایش یابد.

شریعتی در ادامه افزود: برای توسعه اقتصادی و اشتغال استان لازم است که اختیارات استانی برای استفاده از اعتبارات و ظرفیت های اقتصادی خوزستان داده شود.

کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: در سال 95 اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال برای استان در نظر گرفته شد که پرداخت نشد امسال این اعتبار به مبلغ 322 میلیارد ریال به استان اختصاص یافته که برای مناطق بحران زده استفاده می شود.

وی اذعان داشت: براساس برنامه ریزی انجام گرفته از این اعتبار 10 میلیارد ریال برای ساحل سازی در دزفول و 2 میلیارد ریال به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تخصیص یافته است.

انتهای پیام/گ

استفاده از ظرفیت های خوزستان راه برون رفت از مشکلات اقتصادی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.