مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی گفت: ۹ میلیون و ۳۶۰ هزار مسافر در ۹ ماهه نخست سال ۹۶ در مسیر‌های ریلی مشهد جابه‌جا شده‌اند.

جابجایی بیش از ۹ میلیون مسافر از طریق خطوط ریلی در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  هادی ضیائی مهر مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی گفت: جابه‌جایی مسافر در ۹ ماهه نخست امسال در مسیر‌های ریلی مشهد، رشدی ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.


وی افزود: هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه ریلی در خراسان رضوی داریم و سهم ویژه‌ای از حمل و نقل ریلی کشور از این طریق حاصل می‌شود که با ۲۷ شهر و مرکز استان ارتباط برقرار شده که مقصد ۵۰ درصد قطار‌های کشور می‌باشد، این امر رتبه اول جابه‌جایی مسافران ریلی کشور را به خود اختصاص داده است.

ضیائی مهر ادامه داد: باتوجه به جوان شدن ناوگان ریلی استان و کشور، در حال حاضر ناوگان مسافری ریلی با عمر بالای ۴۵ سال در کشور نداریم، متوسط عمر ناوگان کشوری ۲۹.۵ سال بوده و عمر ناوگان ریلی مسیر‌های منتهی به مشهد ۲۴ سال بوده که ۵.۵ سال از میانگین کشوری جوان‌تر بوده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی با اشاره به خدمات‌رسانی ویژه به زائران عتبات عالیات گفت : برای اینکه بستر مناسبی برای زائران عتبات عالیات در مسیر مشهد به کربلا فراهم شود جلساتی با مسئولان راه‌آهن، سازمان حج و زیارت، استانداری و شرکت‌های کارگزاری زیارتی، شرکت‌های حمل و نقل ریلی داشته‌ایم و از مشهد تا شلمچه مسافران از طریق قطار و از بصره تا کربلا هم با حمل و نقل ریلی عراق انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش ترانزیتی هم ۸۰ درصد ترانزیت ریلی کشور در ۹ ماهه نخست امسال در خراسان رضوی بوده است، افزود: در بخش قطار‌های باری داخلی رشدی ۵۰ درصدی را در جابه‌جایی‌ها داشته‌ایم و بیش از ۲ میلیون تن بار با ۴۵۰۰ دستگاه واگن جابه‌جا شده است.

ضیائی مهر ادامه داد: در بخش قطار‌های باری بین‌المللی هم رشدی ۲۲ درصدی داشته‌ایم و بیش از ۱.۵ میلیون تن جابه‌جایی بار را با ۳۳۷۵ دستگاه واگن به خارج از کشور داشته‌ایم و ۹۳ درصد بار حمل و نقل ریلی در مسیر سرخس به بندرعباس و ۸۰ درصد سهم ترانزیتی کشور از مسیر سرخس صورت گرفته است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی گفت: در برنامه ششم توسعه راه‌اندازی شرکت حمل و نقل توسعه‌ای قطار‌های حومه‌ای در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر در خراسان رضوی قطار‌های حومه‌ای مشهد - نیشابور و مشهد - سرخس و مشهد - جغتای و بلعکس فعال است و هر شهری که به ریل متصل شود قطار حومه‌ای‌اش فعال می‌شود و قطار حومه‌ای مشهد - فریمان هم راه‌اندازی می‌شود و برنامه قطار‌های مشهد - بینالود و مشهد - گلبهار در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت بوده که متولیانش مسئولان شهر‌های جدید هستند.

انتهای پیام // ف. ح.
 


رشدی ۷ درصدی جابه‌جایی مسافر در ۹ ماهه نخست امسال در مسیر‌های ریلی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.