استاندار کرمان گفت: نخستین پرداخت برای کمک به زلزله زدگان استان کرمان تخصیص یافت و ما بقی آن نیز به زودی تخصیص خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی در شورای مدیریت بحران استان کرمان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به تصویب ستاد مدیریت بحران استان برای ساخت چهار هزار کانکس بحران، بخشی از اعتبارات مورد نیاز پرداخت شده و به زودی کار ساخت این کانکس ها آغاز می شود.


وی تاکید کرد: برنامه ما این است که کانکس ها را پس از بروز حوادث تحویل داده و بعد از آن نیز براساس بارکدهای نصب شده بر روی آنها، این کانکس ها را از مردم تحویل می گیریم تا در زمان بحران های بعدی بتوان از آنها استفاده کرد.


استاندار کرمان در ادامه سخنان خود گفت: آقای نوبخت با وجود گرفتاری که درباره بررسی بودجه داشته اند، در اسرع وقت به استان کرمان سفر کرده و از مناطق زلزله زده روستای جور و شهرستان کوهبنان بازدید کرده اند.


وی با تاکید بر اینکه در 22 روز گذشته استان کرمان زلزله های شدیدی را تجربه کرده است،گفت: از دهم آذرماه تاکنون یک هزار و 350 پس لرزه را در شهرستان راور و کوهبنان تجربه کرده ایم.


رزم حسینی گفت: ستاد بحران در 22 روز اخیر در آماده باش کامل بوده است و اعضای ستاد به موقع کارهای لازم را انجام داده اند.
استاندار کرمان با بیان اینکه زمین لرزه شهرستان راور به دلیل نوسازی های انجام شده، خسارت جانی نداشت، عنوان کرد: در کوهبنان خسارت ها بیشتر از شهرستان راور است.


وی یادآور شد: در 100 سال اخیر بالغ بر 126 هزار نفر در سطح کشور در زلزله جان خود را از دست داده اند که 34 درصد جان باختگان مربوط به استان کرمان بوده است.


استاندار کرمان اظهارکرد: هفت گسل فعال در استان کرمان وجود دارد و در این استان با زلزله زندگی می کنیم و باید پیش بنی های لازم درباره پیشگیری و کمک به آسیب دیدگان را داشته باشیم.


رزم حسینی گفت: برآورد خسارت کوهبنان در حوزه های مسکونی، انتظامی، اداری، مدارس و ... آغاز شده و تا چهار روز آینده برآورد کامل شده و به مرکز کشور ارسال می شود.


وی ادامه داد: دفتربازسازی واحدهای مسکونی در شهرستان راور کار خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/ی

در استان کرمان با زلزله زندگی می کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار