بزرگترین هواپیمای آبی-خاکی جهان پرواز کرد+ تصاویر

هواپیمای «ای جی-۶۰۰» چین، که ۸ سال ساخت آن به طول انجامیده است، امروز یکشنبه اولین پرواز خود را از فرودگاهی در سواحل «دریای چین جنوبی» انجام داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، هواپیمای‌ «ای جی-۶۰۰» ساخت چین، که عنوان بزرگترین هواپیمای آبی-خاکی جهان را یدک می‌کشد، روز یکشنبه اولین پرواز خود را از فرودگاهی در سواحل «دریای جنوبی چین» انجام داد.

بر اساس این گزارش، تلویزیون دولتی چین تصاویر زنده‌ای را نشان داد که این هواپیما را در حال برخاستن از باند فرودگاه زو‌های در استان جنوبی گوانگدونگ نشان می‌داد. استان گوانگدونگ در ساحل دریای جنوبی چین  قرار دارد. این هواپیما یک ساعت بعد به این فرودگاه بازگشت و گروهی از مردم که پرچم‌های چین را در دست داشتند به همراه مارش نظامی از این هواپیما استقبال کردند. 

بزرگترین هواپیمای آبی-خاکی جهان پرواز کرد+ تصاویر

این هواپیما قرار بود اولین پرواز خود را چند هفته قبل انجام دهد ولی بعد از کامل شدن آزمایش‌های زمینی آن در ماه آوریل، پرواز اول آن به تعویق افتاد.

شرکت دولتی گروه صنایع هواپیمایی چین (آویک) تقریبا هشت سال را برای ساخت این هواپیما صرف کرده است. این هواپیما که ابعادی برابر با یک بوئینگ ۷۳۷ دارد برای انجام ماموریت‌های نجات دریایی و نیز مقابله با آتش سوزی جنگل‌ها طراحی شده است.

رسانه‌های دولتی چین به استفاده احتمالی از این هواپیما در دریای مورد مناقشه جنوبی چین نیز اشاره کرده‌اند، جایی که چین، ویتنام، مالزی، فیلیپین، تایوان و برونئی ادعا‌های متعارض دارند.

بزرگترین هواپیمای آبی-خاکی جهان پرواز کرد+ تصاویر

مهندس هوانگ لینگکای، طراح ارشد این هواپیما، اوایل این ماه به روزنامه چاینا دیلی گفت این هواپیما می‌تواند بدون سوخت گیری پرواز رفت و برگشت را از استان هاینان در جنوب چین به منطقه جیمز شول انجام دهد. 

بر اساس اعلام رسانه‌های دولتی چین، هواپیمای‌ ای جی-۶۰۰، که چهار موتور توربوپراپ دارد، قادر است در ماموریت‌های امداد و نجات، 50 نفر را جابجا کند. این هواپیما همچنین می‌تواند در ماموریت‌های اطفای حریق در جنگل ها، در هر بیست ثانیه، ۱۲ تن آب بر روی منطقه بپاشد.

وزارتخانه‌ها و شرکت‌های چینی تا کنون سفارش ساخت ۱۷ فروند از این هواپیما را داده اند. حداکثر برد پروازی این هواپیما ۴۵۰۰ کیلومتر و حداکثر وزن آن در زمان برخاستن از باند نیز ۵۳ هزار و پانصد کیلو است.

هواپیمای آبی-خاکی گونه‌ای از هواپیما است که توانایی برخاستن و فرودآمدن بر روی سطح آب و نیز خشکی را داراست. این هواپیما‌ها غالباً از سرعت و مانورپذیری کمتری نسبت به هواپیما‌های مخصوص فرود بر روی باند فرودگاه برخوردار هستند.

بزرگترین هواپیمای آبی-خاکی جهان پرواز کرد+ تصاویر

چین در چارچوب برنامه نوسازی ارتش این کشور، تحقیقات و پژوهش‌ها درباره تجهیزات نظامی پیشرفته را افزایش داده است. این قبیل اقدامات چین با رویکرد جدی این کشور در قبال مناقشات منطقه‌ای در مناطقی نظیر دریای چین جنوبی همراه شده است و همین امر باعث نگرانی در میان مقامات آمریکا و کشور‌های واقع در آسیا و اقیانوس آرام شده است.

انتهای پیام/

پرواز بزرگترین هواپیمای آبی-خاکی جهان در چین+ تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۵ دی ۱۳۹۶
اگه خوب باشه باس حتما دو سه تاشو بخریم برا آتیش سوزی جنگلا خیلی خوبه چند تا هلیکوپترشوم باید بخریم مخصوصا آتیش سوزیای وسط شهر که ماشینای آتیش نشانی تو ترافیک گیر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۳ دی ۱۳۹۶
عکس پرواز آبی!؟
آخرین اخبار