ایجاد صنایع تبدیلی، تکمیلی و آموزش بهره برداران اولویت مهم در پایاب سدخداآفرین

استاندار اردبیل گفت: ایجاد صنایع تبدیلی، تکمیلی و آموزش بهره برداران اولویت مهم در پایاب سدخداآفرین باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه هماهنگی نظام بهره برداری از پایاب سدخدا آفرین با حضور معاونان و مدیران وزرات جهاد کشاورزی افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و آموزش بهره برداران اولویت مهم در پایاب سدخداآفرین باشد.

وی بر رعایت کلیه حقوق قانونی و عرفی بهره برداران از اراضی پایاب سدخداآفرین تاکید کرد و افزود: تنوع و تعدد کشت زراعی،تغییر الگوی کشت، ارزش افزوده بیشتر، تعیین بازارهای هدف  و صادرات محصولات  باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اردبیل بیان کرد: برنامه ریزی باید طوری تنظیم شود که عشایر از کشاورزی و دامداری معیشتی به سوی کشاورزی صنعتی و ثروت آفرین حرکت کنند.

بهنام جو گفت: باید از ظرفیت کارآفرینان و سرمایه گذاران در جهت اشتغال مولد و پایدار و ایجاد کشت و صنعت های متعدد و با بهره گیری  از منابع انسانی تحصیل کرده در جهت ترویج کشاورزی و دامداری صنعتی تلاش کرد.

وی افزود:‌کانال های پایاب سد خدا آفرین بهترین ظرفیت را برای توسعه شیلات و آبزیان داراست.

وی گفت: با بهره برداری از اراضی پایاب سدخدا آفرین آثار اقتصادی آن نیز نمایان خواهد شد به همین جهت ضرورت دارد پیوست های اجتماعی این طرح نیز لحاظ شود.

انتهای پیام/ح

نظام بهره برداری از پایاب سدخدا آفرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.