نایب رئیس اول مجلس گفت: نگاه به توانمندی‌هایمان در زمینه دریا می‌تواند نکته مثبتی در برون رفت مشکلات باشد.

توانمندی‌های حمل و نقل دریایی می‌تواند راهی برای برون رفت از مشکلات باشدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس در حاشیه  بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنعت دریایی کشور با حضور در جمع خبرنگاران ضمن ابراز رضایت از توانمندی‌ها و دستاورد‌های موجود در این زمینه گفت: در زمینه کشتی و صنایع دریایی کشور با تلاش دست اندرکاران، دستاورد‌های ارزشمندی به دست آمده است.

وی ادامه داد: کمیسیون صنایع و معادن چندین بار از این توانمندی‌ها بازدید داشته است که نشان از نگاه ویژه مجلس به این موضوع دارد.

پزشکیان تاکید کرد: صنایع دریایی و بستری که در دریا وجود دارد می‌تواند برای کشورمان یک امتیاز بزرگ محسوب شود، کشورهایی که به دریا راه ندارند بسیار تلاش می‌کنند تا آب راهه‌ای برای حمل و نقل خود از طریق دریا داشته باشند.

نایب رئیس اول مجلس با تاکید بر اینکه بر اساس اطلاعات 90 درصد حمل و نقل از طریق دریا انجام می‌شود، اظهار کرد: این عدد بزرگی است و ما از نظر سوق‌الجیشی از کشورهایی هستیم که می‌توانیم برای دیگر کشورها مسیر مناسبی بوده و جایگاه با ارزشی داشته باشیم.

وی ادامه داد: به ویژه آنکه از طریق دریا می‌توانیم به دستاورهای زیادی نائل آییم لذا باید تلاش کنیم تا از این مزیت استفاده کنیم.  نگاه به دریا و توانمندی‌هایمان می‌تواند نکته مثبتی برای برون رفت از مشکلات کنونی کشور باشد.

نایب رئیس اول مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود مصوبه مجلس مبنی بر عدم واردات کالاهایی که در کشور وجود دارد همچنان شاهد واردات شناورهای خارجی هستیم، بیان کرد: کمیسیون صنایع و معادن به صورت جدی پیگیر این موضوع است تا برای عدم هماهنگی‌ها در سیستم راه حلی پیدا کند.

وی ادامه داد: این مشکل نه در صنایع دریایی بلکه در بیشتر صنایع وجود دارد و امیدواریم برخی افراد با دل بستن به توانمندی‌های کشورمان اقدام به واردات نکنند.

پزشکیان تاکید کرد: باید به تولیدات داخلی بر اساس سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، متاسفانه عده‌ای واردات به منافعشان بوده و تولید برایشان نفعی ندارد.

نایب رئیس اول مجلس گفت: کارگروهی در کمیسیون صنایع، شورای عالی دریایی را بررسی می‌کنند و آنچه که به نفع منافع کشور است در مجلس حتما انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار