راه مقابله فرهنگی برای کاهش خشونت های رفتاری و گفتاری

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:خشونت های رفتاری و گفتاری به ترتیب دومین وسومین جرم از حیث فروانی در کشور و استان محسوب می شوند واقدامات قضائی و برخوردهای پلیسی پاسخگو نیست و راه حل ریشه ای مقابله با این مسائل اقدامات فرهنگی است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در همایش کلانتری و پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان کرمان بر تعامل کارآمد واثربخش بین مجموعه دستگاه قضاء و ناجا تاکید کرد و گفت: جامعه انتظار دارد کارگزاران عدالت کیفری با سرعت به جرائم پاسخ دهند.


رییس شورای قضائی استان کرمان تصریح کرد: هدف مشترک دستگاه قضائی و ناجا تامین،توسعه و تحقق امنیت پایدار وهمچنین اقامه قسط وعدل در جامعه است.


نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان افزود:این انتظار نادرستی است که فکر کنیم دستگاه قضائی و مجموعه انتظامی مسئول حل و فصل تمام نابسامانی هاو مشکلات جامعه است چرا که بسیاری از مشکلات ریشه در مسائل اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی دارد و تمام دستگاه ها بایستی برای کاهش این آسیب ها ورود نمایند.


وی یادآور شد: اگر فرهنگ صلح وسازش،گذشت و رضایت در جامعه نهادینه گردد دیگر شاهد این حجم زیاد ورود پرونده به مجموعه قضائی و انتظامی نخواهیم بود.


رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد:ضرورت دارد دستگاه های فرهنگی وارد میدان شوند تا نسبت به ارتقای فرهنگ گذشت و بردباری تلاش نمایند.


این مقام ارشد قضائی استان کرمان عنوان کرد:مسائل ومشکلات اقتصادی را نمی توان به صرف برخورد قضائی و پلیسی حل کرد وبایستی رویکردها در این زمینه اصلاح وتغییر یابند.


وی با اعلام اینکه 43درصد پرونده های وارده به سیستم قضائی در شوراهای حل اختلاف با صلح وسازش به پایان می رسند ،گفت:نقش ورفتار ماموران پلیس نیز در ایجاد صلح وسازش در طرفین دعوا برجسته است.


وی با تاکید به اینکه پلیس بایستی اشراف و توجه لازم را در جمع آوری ادله،ارزیابی وسنجش پیرامون جرم داشته باشد،گفت:فرهنگ سازی در جامعه صرف فعالیت های نهادهای فرهنگی نیست و تمام مسئولان دراین زمینه مسئول هستند.


وی به مزایای بی شمار ابلاغ الکترونیک قضائی وترغیب شهروندان نسبت به ثبت نام در این سامانه تاکید کرد و گفت: ابلاغ الکترونیک، مشکلات فرهنگی در شیوه سنتی اوراق قضائی را برطرف خواهد کرد.


این مقام ارشد قضائی استان کرمان حفظ حریم خصوصی و آبروی افراد، جلوگیری از رفت و آمدهای اضافی مردم، رفع اطاله دادرسی و جلوگیری از تضعییع حق و حقوق مردم از طریق ابلاغ به موقع اخطاریه و احضاریه را از مزایای ابلاغ الکترونیک دانست.


وی صرفه جویی در هزینه های فرآیند دادرسی، جلوگیری از تشریفات طولانی ابلاغ در داخل یا خارج از کشور، امنیت با داشتن حساب کاربری و رمز ورود خاص خود از طریق تلفن همراه را نیز از دیگر مزایای ابلاغ الکترونیک برشمرد.


وی بر ضرورت اجرای ابلاغ ها در مدت زمان مناسب تاکید کرد و افزود:با توجه به اینکه ابلاغ ها در شیوه جدید در بستر فضای مجازی صورت می پذیرند به مراتب سرعت ابلاغ ها افزایش قابل توجه ای یافته است


موحد گفت:ابلاغ الکترونیک اوراق قضائی رضایت‌مندی شهروندان از طریق خدمات‌رسانی باکیفیت و آسان‌تر و کاهش هزینه صاحبان پرونده قضایی را در پی خواهد داشت.
انتهای پیام/ی

نقش ورفتار ماموران پلیس در ایجاد صلح وسازش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار