مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در ماه‌های گذشته کشور دچار حوادث طبیعی به ویژه زلزله شد که این امر تبعاتی منفی و مثبت فراوانی را در کشور به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان داشت: فضای شایعات در بحث زلزله بسیار زیاد شده و فضای مجازی نیز این قضیه را تشدید کرده است.

وی با بیان اینکه بزودی روز ایمنی دربرابر زلزله و در آینده مانوری را در این باره برگزار می‌کنیم، افزود: در چند سال اخیرحدود ۱۷۰ هزار نفر تلفات در زلزله داشتیم که این آمار نشان دهنده نگاه ویژه و کار‌شناسی در زمینه آموزش و پیشگیری به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به پیشینه تاریخی کشور در ۱۰۰ سال اخیر مبنی بر اینکه ایران یکی از کشورهای در معرض زلزله‌های با شدت بیشتر از ۶ ریش‌تر است، عنوان کرد: در زمان وقوع زلزله به دلیل آمار بالای تلفات جانی و انسانی، خسارات و آسیب‌های اقتصادی و شرایط بحرانی وسختی داریم.

خدادادی افزود: به طور حتم، تشویش اذهان عمومی و ارائه دیدگاه‌های غیرکار‌شناسانه سبب نگرانی کسانی می‌شود که از آموزش و اطلاعات کافی برخوردار نیستند.

وی، آموزش را یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین روش‌های پیشگیری و کاهش خطرپذیری زلزله برشمرد و گفت: در این رابطه استفاده از تجربیات کشور ژاپن بسیار مفید است.

انتهای پیام/م

فضای مجازی به شایعات زلزله بیشتر دامن می زند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.