مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر توانمندسازی مهارتی مددجویان این نهاد گفت: ۳هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر در ۹ ماه امسال آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در زمینه‌های پایدارسازی و توسعه طرح‌های اشتغال فرا گرفتند.

۳۰۰۰ مددجوی کمیته امداد استان بوشهر مهارت‌آموزی شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد لطفی ظهر امروز در نشست بررسی اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی در کمیته امداد استان بوشهر، با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان رویکرد اصلی این نهاد است، اظهار داشت: کمیته امداد تلاش می‌کند با ارائه آموزش و ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت حمایت، آن‌ها را توانمند و به تدریج از چرخه حمایتی خارج  کند.

وی آموزش فنی و حرفه‌ای را گامی مهم برای اشتغال و خودکفایی مددجویان دانست و افزود: نخستین گام برای توانمندی اقتصادی مددجویان اشتغال است و آموزش فنی و حرفه‌ای زمینه ساز اشتغال پایدار خانوارهای تحت حمایت به شمار می‌آید.

لطفی، بیکاری را یکی از عوامل اصلی بروز فقر در بین اقشار کم درآمد جامعه دانست و تاکید کرد: نیاز مددجویان به اشتغال پایدار از یک طرف و کمبود مهارت و پیچیده بودن دانش فنی مشاغل سبب شده کمیته امداد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برای مددجویان بیکار در اولویت برنامه‌های توانمندسازی خود قراردهد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از آموزش مهارتی بیش از 3 هزار مددجوی این نهاد خبرداد و خاطر نشان کرد:سه هزارمددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر در 9 ماه امسال  آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در زمینه‌های پایدارسازی و توسعه طرح‌های اشتغال فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 817 نفر در مراکز دولتی سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش دیده‌اند تصریح کرد: در 9 ماه امسال 565 نفر در آموزشگاه‌های آزاد و یک‌هزار و 618 نفر دیگر در سایر مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را فرار گرفته‌اند.

لطفی با بیان اینکه این دوره‌های آموزشی در رشته‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، خدمات و فعالیت‌های صنعتی و معدنی بوده است گفت: بیش از 3 میلیارد ریال برای برگزاری این دوره‌ها هزینه شده است.

وی استعداد سنجی مددجویان، ارائه آموزش‌های تخصصی به آنها، اعطای تسهیلات اشتغال و سپس نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های اشتغال را از جمله فرایند ایجاد فرصت‌های شغلی خانوارهای تحت حمایت عنوان کرد و افزود: این مددجویان پس از راه اندازی کسب و کار در رشته مورد نظر از سوی کمیته امداد حمایت و نظارت می‌شوند تا به خودکفایی اقتصادی کامل برسند و سپس از چرخه حمایتی خارج و افراد نیازمند دیگری جایگزین آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/پ

مهارت آموزی ۳۰۰۰ مددجوی کمیته امداد استان بوشهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.