رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس امروز با تصویب ماده‌ای از طرح حمایت از معلولان مقرر کردند آموزش عالی در واحد‌های آموزشی وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، علوم، بهداشت و نیز دانشگاه آزاد و سایر مراکز آموزش عالی غیردولتی برای معلولان رایگان باشد.

تحصیل دانشگاهی معلولان رایگان شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد مهدی زاهدی؛ نماینده مردم کرمان و راور گفت:مجلس شهرداری‌ها را مکلف کرد صدور پروانه احداث و بازسازی و پایان‌کار برای تمامی ساختمان‌ها را به رعایت ضوابط دسترس‌پذیری ساختمان‌ها برای معلولان مشروط کنند.

وی افزود:همچنین وزارت بهداشت مکلف شد بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور را پوشش دهد.

زاهدی تصریح کرد:چندی پیش طومار لایحه حمایت از حقوق معلولان توسط سرپرست مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد کرمان به نمایندگی از جامعه حامیان حقوق توانخواهان استان کرمان به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس پس از نشستی دوستانه و خواسته‌های نمایندگان این توان‌خواهان، طومار مذکور را در مجلس و از طریق کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری کرد که تلاش‌های همه توان‌خواهان، مدیران و کارکنان مراکز آموزشی و توانبخشی و این نماینده و سایر نمایندگان حامی این لایحه به بار نشسته و لایحه برای حمایت بیشتر از معلولان راهی مجلس شد و به تصویب رسید.

انتهای پیام/ح

ادامه تحصیل معلولان رایگان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۲ دی ۱۳۹۶
با سلام
اینجانب معلول و در حال تحصیل در مقطع دکتری هستم و پیگیر خبر رایگان شدن تحصیل معلولان از سازمان بهزیستی شدم که پاسخ دادن در حدود کمتر از سی درصد حمایت می کنند
آخرین اخبار