مدیرکل ثبت احوال استان گفت: بر اساس آخرین سرشماری، استان همدان کمترین نرخ رشد جمعیت را در کشور دارد.

همدان، کمترین نرخ رشد جمعیت کشور را داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیپور، مدیرکل ثبت احوال استان همدان در شورای راهبردی جمعیت و شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی گفت : پارسال بیشترین کاهش جمعیت دراستان مربوط به شهرستان کبودراهنگ با دو و ۵۱ صدم درصد منفی بود.

علی پور با بیان اینکه ۷۳ درصد جمعیت استان با یک میلیون و نود و هفت هزار نفر شهری و مابقی روستایی هستند گفت : میانگین سنی در سرشماری پارسال حدود ۳۱ سال بود.

وی افزود : در ۹ ماهه امسال ۲۴ هزار و ۱۹۶ واقعه تولد در استان رخ داده که نسبت به پارسال ۴ و نه دهم درصد معادل یک هزارو۲۴۹ نفر کمتر شده است .

مدیرکل ثبت احوال استان همچنین با اشاره به اینکه در سال جاری طلاق در استان کاهش یافته است افزود : در ۹ ماهه امسال طلاق در استان نسبت به پارسال یک و شش دهم درصد کاهش داشته است .

علی پور در ادامه با تاکید بر اینکه کارت ملی های قدیمی فقط تا پایان سال اعتبار دارد گفت : از یک میلیون و۳۴۸ هزار نفر جمعیت واجد شرایط استان برای دریافت کارت ملی هوشمند فقط حدود ۵۳ درصد تاکنون اقدام کرده اند و فقط ۷۲۱ هزار نفر کارت ملی هوشمند دارند.

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان هم با اشاره به اینکه هر فرد حقیقی و یا حقوقی باید برای انجام کارهای مربوط به دادگستری در سامانه ثنا ثبت نام کند گفت : با داشتن این کد ، احضاریه ها ، ابلاغ ها و موارد مختلف در فضای مجازی برای فرد ارسال می شود و همزمان یک پیامک برای تلفن همراه فرد ارسال می شود .

خانجانی با بیان اینکه مردم می توانند برای ثبت نام و دریافت این کد به سامانه ثنا و یا دفتر مراجع قضایی استان مراجعه کنند افزود : این کاراز مراجعه ماموران پلیس برای ابلاغ احضاریه به افراد پیشگیری کرده و موجب صرفه جویی در وقت می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز با اشاره به اینکه آمارها پایه و اساس برنامه ریزی هستند گفت : در تهیه آمارها بویژه آمار جمعیتی همواره باید دقت شود تا بتوان بر اساس آن درست برنامه ریزی کرد .

شاهرخی همچنین با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک انجام بسیاری از کارها با ارائه کارت ملی هوشمند انجام خواهد شد گفت : کسانیکه هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند کاری انجام نداده اند در فرصت باقی مانده اقدام کنند.

انتهای پیام/ د

در استان همدان جمعیت کمی وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار