مسابقات استانی بومی محلی جورابین با شرکت ۱۹ تیم در شهر ربط به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛   سید حسن حسینی مسئول کمیته بازی های بومی و محلی شهرستان سردشت بابیان اینکه مسابقات جورابین در سطح استان آذربایجان غربی زیر نظر هیئت روستایی و عشایری به عنوان کمیته جورابین برگزار می شوند، گفت : دور اول این مسابقات  در دو منطقه جداگانه برگزار شد  که در منطقه یک شهرستان های بوکان ، میاندوآب ، تکاب ، شاهین دژ و در منطقه 2 شهرستان های اشنویه ، پیرانشهر نقده ، مهاباد و سردشت باهم به رقابت پرداختند که در نهایت از هر منطقه 8 تیم صعود کردند.

وی افزود : شهر ربط میزبان فینال مسابقات انتخاب شد که مجموعا در فینال مسابقات 19 تیم در قالب 4 گروه ، سه گروه 5 تیمی و یک گروه 4 تیمی با 120 نفر شرکت کننده در دو روز به رقابت پرداختند.

حسینی بیان کرد : از هرگروه 2 تیم  به مرحله نیمه نهایی صعود می کند و دوره دوم نیمه نهایی با حضور 8 تیم به صورت تک حذفی برگزار می شود که در نهایت 4 تیم برتر این مسابقات جواز حضور در مسابقات کشوری خواهند داشت.

وی بابیان اینکه مسابقات بومی محلی جورابین برای دومین بار در شهر ربط برگزار می شود به اهداف برگزاری مسابقات در این شهر اشاره وافزود : شناساندن ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این شهر در راستای پیشبرد اهداف و چشم اندازهای توسعه و آبادانی شهر و همچنین احیای بازی های محلی در منطقه از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات است.

در پایان این مسابقات تیم های قندیل پیرانشهر ، معلم مهاباد ، سردار بوکان و جلدیان پیرانشهر به ترتیب مقام های اول تا چهارم را بدست آوردند.

به تیم های برتر این مسابقات حکم قهرمانی ، کاپ و تندیس اهدا گردید.

جورابین که نام محلی آن " گوره وی بازی " است یکی از محبوب ترین بازی های محلی مناطق روستایی استان آذربایجان غربی می باشد که با استفاده از 10 لنگه جوراب بزرگ و یک تیله و یا هرچیز گوی مانندی شبیه به آن برگزار می شود.

شهر ربط از توابع بخش مرکزی شهرستان سردشت با جمعیت 12 هزار نفر در 15 کیلومتری غرب و جنوب غربی سردشت واقع گردیده است .

انتهای پیام/م

 اختتامیه مسابقات استانی بومی محلی جورابین در سردشت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.