هزینه ۸۲۰ میلیون تومانی کمیته امداد خراسان شمالی برای بیماران سرطانی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان شمالی گفت : در 9 ماهه امسال کمیته امداد خراسان شمالی 820 میلیون تومان برای درمان بیماران خاص ، صعب‌العلاج و زمین‌گیر هزینه کرده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حمید خوجانی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان خراسان شمالی با بیان این که هم‌اکنون ۲۵۰ بیمار سرطانی تحت حمایت این نهاد در استان هستند ، گفت: علاوه براین ۵۶۱ بیمار صعب‌العلاج و ۱۱۵ بیمار خاص شهری و روستایی نیز تحت حمایت‌های دائمی این نهاد قرار دارند.

وی افزود : هم‌اکنون ۲۶۱ بیمار زمین‌گیر هم موردحمایت کمیته امداد خراسان شمالی هستند .

وی بیماری های دیالیز، پیوند کلیه، تالاسمی ، ام‌اس و بیماری هموفیلی را بیشترین بیماران خاص و اختلالات حسی حرکتی ناشی از سکته مغزی ، سرطان ، مبتلایان به دیابت‌های مزمن و بیماری‌های مزمن روانی بیشترین درصد بیماران صعب‌العلاج کمیته امداد استان را تشکیل داده است.

وی ارائه بیمه خدمات درمانی، کمک به خرید تجهیزات پزشکی موردنیاز بیماران، پرداخت کمک‌هزینه نگهداری بیماران زمین‌گیر، ارائه دوره‌های آموزشی و بهداشتی، ارائه خدمات و دارویی را ازجمله این خدمات هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی اظهار کرد : هم‌اکنون ۱۴ هزار نفر از مددجویان شهری این نهاد از مزایای بیمه درمانی بهره‌مند هستند که امسال در بخش تجهیزات پزشکی این بیماران بیش از ۲۲۰ میلیون تومان هزینه شده است.

خوجانی گفت : در بخش نگهداری از بیماران زمین‌گیر یکصد میلیون تومان و در بخش پرداخت هزینه‌های دارویی ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

وی با تأکید بر مشارکت فعال مردم خراسان شمالی در کمک‌رسانی به درمان این بیماران، خواستار همکاری بیش‌ازپیش خیران شد و افزود : هم‌اکنون بخش قابل‌توجهی از کمک‌های مردمی برای درمان این بیماران هزینه می‌شود.

خوجانی تصریح کرد : طرح شفا باهدف حمایت خیران از بیماران نیازمند و تامین هزینه های درمانی آنها ایجاد شده است.

انتهای پیام/آ

وجود 250 بیمار سرطانی در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.