مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی روز گذشته در جنگل‌های تولگهی از توابع شهرستان بویراحمد، شب گذشته پس از پنج ساعت تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری این استان مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  عزت الله بهشتی فر افزود: در این آتش سوزی‌ پنج هکتار جنگل طعمه حریق شد.

وی بیان کرد: علت وقوع آتش سوزی بی‌توجهی برخی از کشاورزان همجوار این جنگل‌ها در موقع شخم زمین‌های خود بوده که باد سبب ورود این آتش‌ها به جنگل تولگهی شده است.

حدود 50 درصد جنگل‌های 871 هزار هکتاری کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بویراحمد قرار دارد.

شهرستان بویراحمد حدود 370 هزار هکتار جنگل دارد.

حدود 500 هکتار از جنگل‌ها و مراتع این استان از ابتدای سال جاری تاکنون براثر وقوع آتش سوزی دچار خسارت شده ‌است.

امسال 87 فقره آتش سوزی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد مهار شد.

جنگل‌ها و مراتع پیچاب، کوه لار، کوه عنا در باشت، انبار شاهی در گچساران، مختار و گردوه در بویراحمد، بهرام بیگی در دنا و شرابگروه در چرام از مناطق آتش سوزی شده در سال جاری است.

آتش زدن «پس چر» مزارع بعد از برداشت محصول و بی‌احتیاطی گردشگران را می توان از مهمترین علت‌های آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع این استان ذکر کرد.

بر اساس برآورد کارشناسان، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع ملی این استان از سال 1385 تا پایان سال 1395 بیش از هشت هزار و 700 هکتار از منابع ملی را نابود کرده است.

کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به‌گونه‌ای که افزون بر 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود 40 درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.

کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 722 هزار و 800 هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این میزان 999 هزار و 100 هکتار جنگل و 723 هزار و 700 هکتار مرتع است.

استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

انتهای پیام/غ

مهار آتش سوزی در بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.