همایش علمی خاندان غفاری در تاریخ هنر ایران ششم دی به مدت دو روز در کاشان برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر علمی «همایش خاندان غفاری در تاریخ هنر ایران» در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حضور حجت الاسلام یونسی و مهرعلیزاده استاندار اصفهان به عنوان میهمانان ویژه این همایش گفت: اجرای دو پنل بررسی خاندان تاثیر گذار ایرانی و خاندان غفاری از جمله برنامه های روز اول همایش در روز ششم دیماه است.
 
علی میرانصاری، افزود: بررسی آثار کمال الملک غفاری، صنیع الملک غفاری، ابوتراب غفاری، مسعود غفاری، فرخ خان امین الدولله و ابوالحسن مستوفی از دیگر برنامه های این همایش علمی است.
 
وی تصریح‌کرد: پیام خاندان غفاری نیز توسط «سیامک غفاری» از نوادگان فرخ خان امین الدوله در همایش قرائت خواهد شد.
 
به‌گفته‌وی، خاندان غفاری نه تنها مبدع نقاشی مدرن در ایران بوده اند بلکه مبدع گرافیک، سینما و کاریکاتور نیز بوده اند.
استاد میرانصاری، با تاکید براینکه خاندان تاثیرگذار مانند غفاری ها و ضرابی ها در این شهرستان زیاد بوده اند که نیاز به معرفی و شناسایی دارد گفت : در گام نخست «همایش خاندان غفاری در تاریخ هنر ایران» برگزار خواهد شد.
 
به‌گفته‌وی، تاریخ سیاسی هند در قرن دهم  وابسته به خاندان غفاری است  که این خاندان خودش را محدود به کاشان و ایران نکرد و در هند پایه های تاریخ سیاسی را بنا کرده است. 
میرانصاری، گفت: همه می گویند 90 سال از عمر کاریکاتور می گذرد اما من در تذکره «یخچالیه» کاریکاتوری مربوط به 160 سال قبل از «مسعود غفاری» پیدا کرده ام که موضوع سخنرانی ام در این کنفرانس علمی است.
وی یادآورشد: مسعود غفاری برای به تصویر درآوردن چهار داستان طنز در تذکره یخچالیه گام نخست را برای خلق کاریکاتور برداشته است.
 
میرانصاری ،اظهارداشت :کاشان در هنر موسیقی از قزوین، اصفهان، حتی تهران و سایر شهر کشور چند گام بالاتر است.
به‌گفته‌وی، با بررسی کتاب «خلاصه الاشعارتقی الدین کاشانی» که به معرفی شاعران موسیقی دان دوره صفویه پرداخته است، پی برده که سبک موسیقی در کاشان وجود داشته است.
 
دبیر علمی «همایش خاندان غفاری در تاریخ هنر ایران» با بیان اینکه وی تنها با بررسی یک کتاب به این مهم دست یافته است خاطرنشان کرد: تردید ندارد که اگر محققان و اهل موسیقی با بررسی کتابها و منابع بیشتری را بکاوند، به چنین مکتبی در کاشان دست خواهند یافت.
 
میرانصاری، افزود :این در حالی است که اصفهان «دارالسلطنه» و قزوین «دارالجنت» بوده اما کاشان «دارالمومنین» بوده است.
وی، بیشتر لقبهای موسیقدانان کاشانی را برگرفته از آلت و سازی بوده که با آن می نواخته اند عنوان کرد.
 
به‌گفته‌وی،«همایش خاندان غفاری در تاریخ هنر ایران» با همکاری مرکزهای علمی، دانشگاه های تهران، کاشان، فرهنگستان های ادب و هنر،دائره المعارف بزرگ اسلامی، دانشگاه هنر، و کاخ های گلستان و حاج حسین آقا ملک، فرمانداری و شهرداری کاشان و هتلسرای عامری ها برگزار می شود.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری همایش خاندان غفاری در تاریخ هنر ایران درکاشان برگزار می شود

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار