چین از همه کشورها خواست برای کاهش تنش‌ در شبه‌جزیره کره تلاش‌های سازنده‌ای انجام دهند.

چین خواستار انجام اقدامات سازنده برای کاهش تنش‌های شبه جزیره کره شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، چین پس از اینکه کره شمالی تحریم‌های سازمان ملل را یک اقدام جنگی و برابر با تحریم‌های کامل اقتصادی دانست، روز دوشنبه از تمام کشورها خواست تلاش‌های سازنده‌ای برای کاهش تنش‌های این کشور انجام دهند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی به دلیل آزمایش‌های موشکی اخیرش وضع کرده است. این اقدام برای محدود کردن دسترسی کره شمالی به محصولات نفتی تصفیه شده و نفت خام انجام شد.

پیش‌نویس قطعنامه آمریکا نیز عرضه نفت خام به کره شمالی را به 4 میلیون بشکه در سال محدود کرده است و از این شورا درخواست کرده اگر کره شمالی آزمایش جدیدی انجام دهد این تحریم‌ها افزایش یابد. کره شمالی روز یکشنبه این قطعنامه را رد کرد و آن را یک اقدام جنگی توصیف کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت این قطعنامه تحریم‌ها را تقویت می‌کند اما به شکلی طراحی شده است که مردم عادی، مبادلات و همکاری‌های اقتصادی عادی یا کمک‌های بشردوستانه را تحت تاثیر قرار ندهد. این مقام چینی خواستار استفاده از روش‌های صلح آمیز برای حل مشکل کره شمالی و کاهش تنش‌ها شد.

انتهای پیام/

 

چین خواستار کاهش تنش در شبه‌جزیره کره شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار