جشنواره سراسری یادگیری نخستین واژه آب در ارومیه به میزبانی شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حاتم زاده مدیر امور آب و فاضلاب شهری ارومیه با اشاره به ضرورت صرفه جویی درمصرف آب  گفت: بایدتمامی دستگاه ها در آموزش کودکان جهت صرفه جویی در این نعمت الهی کوشا باشند تا از بحران کم آبی درکشور کاسته شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه ۷۰ درصد زمین را آب تشکیل می دهد اما منابع بسیار کمی از این آب ها متعلق به آب شیرین است و مابقی آن ها را آب شور تشکیل می دهد.

حاتم زاده بابیان اینکه میزان بارندگی در کشور یک سوم میانگین جهانی است، گفت: حفاظت از منابع آبی کشور و صرفه جویی درمصرف آن بسیار ضروری و حیاتی است و همگان باید در جهت حفظ این نعمت الهی کوشا باشند.

وی افزود:افزایش روحیه مشارکت پذیری و ارتباط بین دانش آموزان  و اولیاء و مربیان با دست اندرکاران آب و فاضلاب شهری در دستور کار ماست تا در زمینه استفاده بهینه از آب و ایجاد فرهنگ مناسب در جامعه اقدامات لازم صورت گیرد.

 نسرین پاکدوست معاون آموزش ابتدایی ناحیه 2 ارومیه در جشنواره سراسری یادگیری نخستین واژه آب گفت: خرد جمعی در آموزش کودکان ما در این راستا تاثیر فراوانی دارد و آموزش در دوران ابتدایی بهترین تاثیر  را در زندگی افراد خواهد داشت.

وی افزود : هدف از این جشنواره آشنایی دانش آموزان با آب و نقش آن در زندگی انسانها و محیط زیست و جلوگیری از آلودگی  آن است.

در ادامه این جشنواره  از 20 نفر از  حامیان آب توسط مسئولین حاضر در این مراسم با اهدای هدیه تجلیل بعمل آمد .

همچنین به 6 نفر از برگزیدگان مسابقه نقاشی با موضوع آب و راه های صرفه جویی با اهدا کارت  هدیه تجلیل شد.

جشنواره فراگیری نخستین واژه آب همه ساله با همکاری دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی آب وفاضلاب شهری  استان   و اداره کل  آموزش و پرورش آذربایجان غربی  در شهرهای مختلف  برگزار می شود که مدیریت مصرف آب و راه های صرفه جویی آن   با زبان نمایش موسیقی و هنر به کودکان  آموزش  داده می شود.

انتهای پیام/م

جشنواره سراسری یادگیری نخستین واژه آب در ارومیه برگزار شد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.