وزارت خارجه چین اعلام کرد که این کشور به منظور پیدا کردن یک راه حل سیاسی برای جنگ افغانستان در سال ۲۰۱۸میلادی تلاش خواهد کرد.

جستوی راه حل سیاسی برای جنگ افغانستان یکی از اهداف چین در سال 2018 استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر خارجه چین اعلام کرد که این کشور به منظور پیدا کردن یک راه حل سیاسی برای جنگ افغانستان در سال ۲۰۱۸میلادی تلاش خواهد کرد.

«وانگ یی»، وزیر خارجه چین تاکید کرد که گسترش همکاری ها با کشورهای همسایه و نیز حل پروندۀ هسته ای کوریای شمالی، از دیگر اهداف این کشور در سال آینده میلادی است.

وی اظهار داشت: «دوستی مان را با همسایگان مان گسترش خواهیم داد، و برای حل سیاسی مسائلی چون تنش در شبه جزیره کوریا و جنگ افغانستان تلاش خواهیم کرد.»

این اظهارات در حالی ابراز می شود که قرار است بیجنگ امروز (سه شنبه 5 جدی) میزبان نشست وزیران خارجۀ افغانستان، پاکستان و چین باشد.

افغانستان امیدوار است که این نشست بتواند به هدفی که چین برای آن تعیین کرده است برسد.

مجیب الرحمن رحیمی، سخنگوی ریاست اجرائی دولت وحدت ملی نیز روز گذشته در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان تاکید کرده بود که این نشست سه جانبه می تواند زمینه حل بحران میان کابل و اسلام آباد را فراهم کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: وانگ یی ، چین ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار