رئیس کمیته سپک‌تاکرا هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان گفت: سپک‌تاکرا بسیار مهیج و دوست‌داشتنی است اما مردم آشنایی چندانی با این رشته ندارند و مهم‌ترین کار شناخته شدن سپک‌تاکرا در بین اقشار مردم است، حتی برخی با شنیدن نام این رشته به فکر رشته‌های رزمی می‌افتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید چاوش‌زاده  در خصوص وضعیت رشته سپک‌تاکرا در اصفهان اظهار داشت: از سال 1382 رشته سپک‌تاکرا به اصفهان وارد شد و این رشته زیرمجموعه هیأت ورزش‌های همگانی بود و با وجود همه کمبود‌ها و بی‌مهری‌ها پیشرفت خوب و چشمگیری داشت.

وی افزود: از سال 83 هر ساله در مسابقات کشوری شرکت کردیم و 5 بازیکن از اصفهان به تیم ملی راه یافتند و خودم نیز در مسابقات جهانی 2008 و مسابقات آسیایی مربی تیم ملی بودم؛ در سال 87 تیم اصفهان قهرمان لیگ کشور شد و از همان سال دیگر هیچ حمایتی از این رشته به عمل نیامد.

رئیس کمیته سپک‌تاکرا هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان ادامه داد: با وجود اینکه سانس‌های تمرینی که به داده می‌شد ساعت 5 صبح بود تمرین می‌کردیم اما از  سال 87 به بعد دیگر سالنی برای تمرین در اختیار ما قرار نگرفت و این رشته در اصفهان مرد.

چاوش‌زاده تصریح کرد: در این چند ساله بیشتر هزینه‌ها بر دوش خود بازیکنان بوده است و بازیکنان در پارک تمرین می‌کنند؛ از سال گذشته پیگیری‌هایی برای سالن تمرین انجام شده است و به دنبال احیای این رشته در اصفهان هستیم.

وی بیان داشت: در دوره‌های گذشته هیچ حمایتی از سپک‌تاکرا صورت نمی‌گرفت با وجود اینکه اصفهان پتانسیل خوبی در سپک‌تاکرا دارد؛ پیگیر هستیم اقداماتی را در دانشگاه اصفهان انجام دهیم و استان‌هایی هستند که سالن اختصاصی دارند و بهترین امکانات را در اختیار دارند.

رئیس کمیته سپک‌تاکرا هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان اذعان داشت: سپک‌تاکرا بسیار مهیج و دوست‌داشتنی است اما مردم آشنایی چندانی با این رشته ندارند و مهم‌ترین کار شناخته شدن سپک‌تاکرا در بین اقشار مردم است، حتی برخی با شنیدن نام این رشته به فکر رشته‌های رزمی می‌افتند.

چاوش‌زاده با اشاره به امکانات موجود گفت: وقتی هیچ مکانی در اختیار ندارم و نمی‌توانم برنامه‌های استعدادیابی را نیز اجرا کنم، بیشتر توپ‌هایی که در اصفهان موجود است توسط بازیکنان خریداری شده است؛ حدود 10 نفر از بازیکنان قدیم وجود دارند که سپک‌تاکرا کار کرده‌اند و می‌توانند به عنوان مربی فعالیت کنند.

وی در پایان یادآور شد: در گذشته برای تأسیس بخش بانوان نیز مخالفت صورت گرفته بود و بخش بانوان در یک دوره راه‌اندازی شد اما ادامه‌دار نبود؛ در حال حاضر جلساتی برای فعالیت دوباره سپک‌تاکرا بانوان برگزار شده و امیدوار به انجام آن هستیم.

 

انتهای پیام/م

 

قهرمانی در کشور بلای جان سپک‌تاکرا اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار