رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کردستان یکی از غنی‌ترین مناطق ایران از لحاظ تنوع گیاهی است و سرمایه‌گذاری بر روی کشت گیاهان دارویی روند توسعه استان را شتاب می بخشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان شامگاه دوشنبه در هفدهمین جلسه کارگروه تخصصی گیاهان دارویی و طب سنتی استان کردستان، گفت: کردستان یکی از غنی‌ترین مناطق ایران از لحاظ پوشش و تنوع گیاهی است و سرمایه‌گذاری بر روی کشت گیاهان دارویی می‌تواند روند توسعه استان را شتاب بخشد.

 وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های منابع طبیعی استان بهره‌وری گیاهان دارویی را ارتقا می‌دهد و باید به این مهم توجه کنیم که کشت داروهای گیاهی علاوه برایجاد اشتغال برای کشاورزان وروستائیان افزایش درآمد را نیز به همراه دارد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: در جهاد کشاورزی برای افرادی که تمایل دارند در زمینه کشت گیاهان دارویی فعالیت کنند، کلاس آموزشی و حمایت‌ها و تسهیلات ارائه خواهیم کرد.

 جعفری افزود: گیاهان دارویی را باید در راستای حفظ محیط زیست به شیوه‌های صحیح کشت کرد تا اشتغال پایدار را به همراه داشته باشد و در کنار توسعه اقتصادی از منابع طبیعی استان نیز حفاظت شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تأکید کرد: کشت گیاهان دارویی در روستاها می‌تواند شروع موفقیت آمیزی برای اشتغال پایدار در این مناطق باشد و لذا این مهم را با جدیت در استان دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ د م

توسعه کشت گیاهان دارویی رونق اشتغال و اقتصاد کردستان را به دنبال دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.