صفحه شخصی جولیان آسانژ در شبکه اجتماعی توییتر به طور مشکوکی حذف شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، صفحه شخصی جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگری ویکی لیکس در توییتر بدون ذکر هیچ علت خاصی حذف شد. تنها پیامی که در صفحه شخصی آسانژ در توییتر به چشم می خورد این پیام است: «متاسفانه چنین صفحه ای وجود ندارد.»

یک حساب کاربری جایگزین جولیان آسانژ در توییتر اعلام کرد این شبکه اجتماعی صفحه شخصی بنیانگذار ویکی لیکس را حذف کرده است. به گفته این حساب کاربری، توییتر به این دلیل که آسانژ قصد داشت مطالب مهمی را در صفحه رسمی خود افشا کند حساب کاربری وی را مسدود کرده است. با این حال مشخص نیست این حساب کاربری جایگزین از سوی آسانژ هدایت می شود یا خیر.

ویکی لیکس هنوز در خصوص حذف مشکوک حساب توییتری آسانژ اظهار نظری نکرده است. توییتر نیز فعلا در این خصوص توضیحی ارائه نداده است.

طرفداران جولیان آسانژ از مسدود شدن حساب کاربری وی در توییتر به شدت خشمگین شدند و این شبکه اجتماعی را به سانسور، فیلترینگ و نقض آزادی بیان متهم کردند. از سوی دیگر، برخی از کاربران شبکه های اجتماعی از حذف صفحه شخصی آسانژ در توییتر استقبال کردند.

ویکی لیکس یک پایگاه بین المللی مستقل است که به افشا و انتشار اسناد علیه برخی دولت‌ها از منابع ناشناس می پردازد. جولیان آسانژ بنیانگذار این پایگاه افشاگر است.

 انتهای پیام/

حذف صفحه آسانژ در توییتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار