گابریل: ترکیه و اوکراین به این زودی‌ها به عضویت اتحادیه اروپا در نمی‌آیند

وزیر خارجه آلمان گفت نمی‌تواند تصور کند که ترکیه و اوکراین به این زودی‌ها به عضویت اتحادیه اروپا درآیند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از دویچه وله، «زیگمار گابریل»، وزیر امور خارجه آلمان امروز (سه شنبه) اعلام کرد نمی تواند تصور کند که ترکیه و اوکراین به این زودی ها جایی در اتحادیه اروپا داشته باشند.

وی همچنین به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) اشاره کرد و گفت: یک توافق خوب برای برکسیت می تواند به عنوان الگویی برای ارتباط با دیگر کشورهایی که در اتحادیه اروپا عضو نیستند، استفاده شود. اما پیش از آن شرایط در ترکیه باید بهبود یابد.

وزیر خارجه آلمان خاطرنشان کرد: اگر ما با انگلیس به توافقی خوب برای ارتباطی بهتر با این کشور دست یابیم، می توانیم از این توافق برای ارتباط با دیگر کشورها هم استفاده کنیم. نمی توانم تصور کنم که اوکراین یا ترکیه به این زودی ها به عضویت اتحادیه اروپا درآیند؛ بنابراین اتحادیه اروپا باید به دنبال راه های جایگزین برای تقویت ارتباط با این کشورها باشد. آنکارا به تازگی نشان داده است که علاقه مند به بهبود روابط با بروکسل است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ترکیه در آستانه کریسمس از آزادی یک شهروند آلمانی به نام «دیوید بریچ» که 9 ماه در زندان ترکیه در بازداشت به سر می برد، خبر داد. چند روز پیش از آن هم ترکیه یک خبرنگار آلمانی به نام «مثال تلو» را که 7 ماه در این کشور زندانی بود، آزاد کرد.


انتهای پیام/

انتقاد گابریل از ترکیه و اوکراین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار