معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: هر کس ادعا کند می تواند مقام شهید را درک کند، در اشتباه است، زیرا افکار عادی مردم از فهم این مقام قاصر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی شامگاه دوشنبه، در مراسم روز حماسه ایثار آران و بیدگل در محل مصلای نماز جمعه این شهر اظهار داشت: شهدا با نور خود به بشریت امنیت بخشیدند، همان گونه که امروز با وجود این همه دشمن، ایران اسلامی به برکت خون شهدا صاحب امنیت است و تمام توطئه های علیه آن خنثی شده است.

وی شهدا را عامل بیمه شدن انقلاب اسلامی دانست و اذعان کرد: شهدا واقعا در جبهه های جنگ نشان دادند هیچ کس جز خداوند متعال به درد انسان نمی خورد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه آران و بیدگل یکی از مناطقی است که آمار کم‌نظیری در اهدای شهید به انقلاب اسلامی دارد، تصریح کرد: در بین استان های کشور اصفهان دومین استان از نظر تعداد شهدا در انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که نزدیک ۸۰۰ شهید، یک هزار و ۴۵۰ جانباز و چندین آزاده از شهرستان آران و بیدگل در انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند، تاکید کرد: این ها نشان می دهد این شهرستان جایی است که مردم آن عاشق انقلاب بوده اند و همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم انقلاب کرده اند.

شهیدی با تجلیل از شهدای عملیات های کربلای ۴ و ۵ اضافه کرد: هر کس ادعا کند می تواند مقام شهید را درک کند، در اشتباه است، زیرا افکار عادی مردم از فهم این مقام قاصر است.

وی خدمت به هم‌نوع و تعاون را یکی از اهداف زندگی بشر خواند و اضافه کرد: یکی از بزرگ ترین خدمت ها به بشریت را امام راحل (ره) انجام دادند و با انقلاب اسلامی بشریت را از ظلمت رها کردند.

وی خدمت شهدا به بشریت را بالاترین خدمت ها توصیف کرد و گفت: اگر شهدا نبودند دیگران امنیتی برای ادای وظیفه تعاون و خدمت رسانی به بشریت پیدا نمی کردند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اضافه کرد: در جنگ تحمیلی تمام سلاح های دشمنان در خدمت دشمن بود و ایران هیچ نداشت، با این حال شهدا با اتکا بر ایمان به خدا و فداکاری و از جان گذشتگی، بر آن قوای ظاهری پیروز شدند.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را عاملی برای حفظ امنیت کشور خواند و بیان کرد: ایثارگری تنها در جبهه جنگ معنا پیدا نمی کند، بلکه هر نوع محبت در اجتماع و خدمت به مردم، نوعی ایثار محسوب می شود.

شهیدی ایثارگری را نیاز کنونی کشور بر شمرد و تصریح کرد: وظیفه ما پاسداری از خون شهیدان با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی به صحبت های رئیس جمهور ایالات متحده علیه ملت ایران اشاره کرد و ادامه داد: این فرد نادان به دلیل قدرت ایران دست به یاوه گویی می زند، زیرا راهی برای مقابله با انقلاب اسلامی و به زانو در آوردن آن نمی بیند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عنوان کرد: امروز اگر احترامی در جامعه بین الملل داریم و در عرصه دیپلماسی قد علم می کنیم و با منطق از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع می کنیم، به خاطر خون شهداست.

وی با بیان این که نباید از جانبازان و ایثارگران غافل شد، اظهار داشت: حدود دو هزار و ۳۰۰ جانباز قطع نخایی و ۶۰ هزار جانباز شیمیایی در کشور حضور دارند که از آنها در آسایشگاه ها و تعدادی دیگر از آنها در بیمارستان ها بستری هستند.

حجت الاسلام شهیدی پشتیبانی از ولایت فقیه را تنها خواسته این جانبازان بزرگوار عنوان کرد و یادآور شد: انقلاب برای ما هزینه های زیادی داشته و گران تمام شده است باید بکوشیم حفظش کنیم و الا نزد شهدا و ایثارگران شرمنده خواهیم شد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم بمانیم و سرافراز و پیروز باشیم باید فرهنگ شهادت را حفظ کنیم و نشر دهیم.

 

انتهای پیام/م

 

احترام جامعه بین الملل در برابر ایران به خاطر خون شهداست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار