شورای فدراسیون روسیه توافق با سوریه را برای گسترش پایگاه دریایی روسیه در طرطوس تصویب کرد.

شورای فدراسیون روسیه توافق گسترش پایگاه دریایی در طرطوس سوریه را تصویب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری اعلام کرد شورای فدراسیون روسیه توافقنامه با سوریه را برای گسترش پایگاه دریایی روسیه در طرطوس تصویب کرد.

شورای فدراسیون روسیه توافقنامه با سوریه را برای گسترش مرکز کمک مالی و فنی وابسته به ناوگان جنگی روسیه در طرطوس تصویب کرد.

بر اساس متن این توافقنامه، که اجرای آن از ۱۸ ژانویه سال ۲۰۱۷ آغاز شده است، روسیه حمایت هوایی و دریایی از مرکز امداد وابسته به ناوگان خود را برعهده می‌گیرد و سوریه مسئول دفاع و حمایت زمینی از این مرکز خواهد بود.

کمیته دفاع و امنیت پارلمان روسیه دیروز (دوشنبه) با توافق گسترش مرکز امداد ناوگان این کشور در طرطوس سوریه موافقت کرده بود و به شورای فدراسیون روسیه نیز توصیه کرد آن را تصویب کند.

از سوی دیگر، وزیر دفاع روسیه گفت فراهم کردن مقدمات حضور دائم نیروهایمان را در دو پایگاه هوایی در سوریه (طرطوس و حمیمیم) آغاز کردیم.

روز گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفت نیازی به استفاده گسترده از نیرو‌های نظامی کشورش در سوریه نیست، اما در صورت احساس نیاز، مسکو به عملیات مبارزه با تروریسم در این کشور ادامه می‌دهد.

او خاطرنشان کرد در صورت لزوم، صرفا برای اجرای عملیات شناسایی نظامیان روسیه می‌توانند عازم سوریه شوند در غیر این صورت مسکو می‌تواند از طریق دو پایگاهی که در سوریه دارد به عملیات ضد تروریستی خود ادامه دهد.

انتهای پیام/

تصویب توافقنامه گسترش پایگاه دریایی طرطوس سوریه از سوی شورای فدراسیون روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار