کشتی حامل خاک "روی " در اسکله کاوه قشم پهلو گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،پژمان بهرامی مدیر امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کشتی حامل 12 هزار و 500 تُن خاک روی به عنوان بخش نخست قرارداد خرید امسال شرکت ذوب و روی از کشورترکیه در اسکله کاوه جزیره قشم پهلو گرفته است.
پژمان بهرامی افزود:هم اکنون دو دستگاه جرثقیل شناور، ۲۰ دستگاه کمپرسی، دو دستگاه لودر، چهار دستگاه گرپ و دو دستگاه قیف در حال تخلیه بار است و پیش بینی می شود تاده روز آینده محموله وارداتی کاملا تخلیه شود.
وی گفت: این محموله به ارزش 2 میلیون و 600 هزار دلار از کشور ترکیه خریداری شده و پس از ذوب و احیا حدود 2 هزار تن شمش روی تولید می شود.
مدیر امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم افزود:همه محصول به ارزش 6 میلیون و 600 هزار دلار به ایتالیا و اردن صادر می شود.
پژمان بهرامی گفت: ۱۲۰ هزار تن خاک روی برای امسال خریداری شده است که با توجه به مذاکرات انجام شده تا ۵۰۰ هزار تن افزایش می یابد و ماهانه ۲۰ هزار تُن خاک روی وارد منطقه آزاد قشم می شود.
وی با اشاره به تولید هشت هزار و 300 تن شمش روی در سال 1395،گفت: در 9 ماهه امسال 9 هزار و 940 تُن شمش روی تولید شد که نسبت به مدت مشابه 19 درصد افزایش داشته است.
مدیر امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم افزود: شمش روی تولیدی در شرکت ذوب و روی منطقه آزاد قشم به پنج کشور ایتالیا، ترکیه، امارات، اردن، کره جنوبی و چین صادر می شود.
مجتمع ذوب و احیاء روی قشم از سال 1378 فعالیت خود را در زمینه تولید شمش روی آغاز کرد و هم اکنون 380 نفر به صورت مستقیم و بیش از دوهزار نفر به صورت غیر مستقیم در این مجتمع مشغول به فعالیت اند.
این مجتمع تولیدی ظرفیت تولید 24 هزار تُن شمش روی و 60 هزار تُن اسید سولفوریک در سال را دارد.

انتهای پیام/ز

پهلوگیری کشتی در اسکله قشم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.