مدیرکل ثبت احوال هرمزگان گفت: بیشترین علت مرگ هرمزگانی ها در 9 ماهه امسال، بیماری های قلبی و عروقی بوده است.

بیماری های قلبی و عروقی علت مرگ بیشتر هرمزگانی ها

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،فرزاد افشاری نژاد مدیرکل ثبت احوال هرمزگان گفت: بیشترین علت مرگ هرمزگانی ها در 9 ماهه امسال، بیماری های قلبی و عروقی بوده است.

وی افزود:در 9 ماهه امسال 4 هزار و 651 واقعه فوت در استان ثبت شد.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان گفت: در هرمزگان به ازای هر هزار نفر سه و نیم نفر فوت شدند.

افشاری نژاد افزود: در شهرستان های بشاگرد، میناب و بندرخمیر بیشترین و در پارسیان ، قشم و بندرلنگه کمترین واقعه فوت ثبت شده است.

وی با اشاره به کاهش 3 درصدی ولادت در هرمزگان در 9 ماهه امسال گفت: از ابتدای سال تا کنون 31 هزار و 41 واقعه ولادت در استان ثبت شد که از این تعداد 15 هزار و 214 نفر دختر و 15 هزار و 827 نفر پسر هستند.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان افزود: در هرمزگان به ازای هر 100 دختر ، 104 پسر به دنیا آمد.

فرزاد افشاری نژادگفت: بیشترین نام های پسر در استان به ترتیب محمد ، علی و امیرعلی و بیشترین نام های دختر نیز فاطمه، زهرا و مریم ثبت شده است.

 

وی افزود: بیشترین ولادت ها در شهرستان های میناب ، بندرخمیر و رودان و کمترین ولادت نیز در ابوموسی ، حاجی آباد ، بشاگرد و بندرلنگه به ثبت رسید.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان گفت: میانگین سن مادران 28 سال و 10 ماه و میانگین سن پدران نیز 32 سال و 8 ماه به ثبت رسید.

فرزاد افشاری نژاد با اشاره به کاهش ده و 3دهم درصدی واقعه ازدواج در هرمزگان افزود: امسال 10 هزار و 717 واقعه ازدواج به ثبت رسید.

وی گفت: میانگین سن ازدواج مردان 26 سال و 4 ماه و برای زنان 21 سال و 11 ماه است.

افشاری نژاد افزود: 6 ازدواج بالای 60 سال برای زنان و 100 ازدواج بالای 60 سال نیز برای مردان از ابتدای سال تا کنون در هرمزگان ثبت شد.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان گفت: بیشترین ازدواج ها در شهرستان های بندرخمیر ، پارسیان ، جاسک و میناب و کمترین ازدواج نیز در بندرلنگه ، بشاگرد ، رودان و حاجی آباد به ثبت رسید.

فرزاد افشاری نژاد با اشاره به افزایش دو و 3 دهم درصدی طلاق در هرمزگان افزود: امسال دو هزار و 200 واقعه طلاق در استان ثبت شد.

وی گفت: بیشترین طلاق های ثبت شده در شهرستان های بندرخمیر، بندرعباس و بستک و کمترین نیز در رودان ، بندرلنگه و پارسیان بود.

افشاری نژاد افزود: جمعیت هرمزگان یک میلیون و 776 هزار و 514 نفر است.

انتهای پیام/ف

ثبت 100 ازدواج بالای 60 سال برای مردان هرمزگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.