مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : در نه ماه امسال تولید ماهی در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال 7 درصد افزایش یافته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمدعلی مصباحی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و 370 تن ماهی در این استان تولید شده که نسیت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش یافت .

وی افزود : از این میزان هزار و 185 تن ماهی سردآبی و 185 تن ماهی گرمابی بوده است.

مصباحی با اشاره به این که در این مدت 570 هزار قطعه ماهی زینتی در استان خراسان شمالی تولید و 410 هزار قطعه ماهی گرمابی رهاسازی شده است.

وی با بیان این سهمیه ابلاغ شده تولید ماهی درخراسان شمالی برای سال جاری هزار و 525 تن است ، پیش بینی می شود تا پایان سال هزار و 747 تن ماهی تولید شود.

وی پیش بینی کرد : تولید ماهی در استان تا پایان سال جاری 9 درصد رشد یابد .

مصباحی تصریح کرد : پایان امسال هزار و420 تن ماهی سردآبی ، 327 تن ماهی گرمابی و 7 هزار قطعه ماهی زینتی تولید خواهد شد.

مدیر شیلات وامور آبزیان جهاد کشاورزی استان بیشترین تولید ماهی مربوط به شیروان و کمترین را شهر راز عنوان کرد و گفت : سرانه مصرف ماهی در خراسان شمالی برای هر فرد سالانه 7 کیلو  و یکصد گرم و میانگین کشوری برای هر فرد در سال 9 کیلو و 200 گرم در سال است.

وی افزود  : هم اکنون 157 مزرعه پرورش ماهی در استان خراسان شمالی فعال است که از این تعداد 97 مرکز پرورش ماهی گرمابی و 62 مرکز پرورش ماهی سردآبی است.

گفتنی است : خراسان شمالی 6 هزار و 250 منبع آبی شامل رودخانه ، چشمه، قنات و سد وجود دارد.

انتهای پیام/آ

تولید هزار و 370 تن ماهی در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.