صدور کارت ملی هوشمند برای 265هزار نفر در کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد گفت: تاکنون برای 265 هزار نفر از افراد بالای 15 سال سن در استان کارت ملی هوشمند صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  محمد علی تقوی اظهار داشت: جمعیت هدف دریافت کارت ملی هوشمند در استان 517 هزار نفر است که تا پایان سال جاری مهلت دارند که برای جایگزین کردن کارت ملی قدیمی خود اقدام کنند.

وی همچنین گفت: تاکنون و ظرف چهار سال گذشته 230 هزار شناسنامه مکانیزه در سطح استان صادر شده است.
تقوی افزود: 80 هزار مورد از این تعداد در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به فراوانی اسامی نام گذاری شده در سطح استان در سال جاری گفت: امیرعلی ، حسین و امیرعباس همچنان در صدر اسامی پسران و فاطمه، آوا و زهرا دارای بیشترین فراوانی در بین دختران بوده است.

تقوی ابراز داشت: امیرعلی ظرف چهارسال گذشته همچنان در صدر اسامی پسران و مورد علاقه خانواده ها در استان است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در 9 ماه گذشته سال جاری همچنین پنج هزار و 637 واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده است.

تقوی با بیان اینکه واقعه ولادت نیز در 9 ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود هفت درصد کاهش یافته، تعداد ولادت‌های ثبت شده در این مدت را 11 هزار و 595 مورد ذکر کرد.

وی بیان کرد: پنج هزار و 55 مورد از این تعداد معادل 48 درصد کل ولادت‌ها نوزاد دختر و مابقی پسر بودند.

تقوی ابراز داشت: در مدت 9 ماهه سال جاری به ازای یک هزار نفر 22 مورد ولادت به ثبت رسیده است.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: 355 مورد نیز در مدت 9 ماهه امسال چندقلوزایی بوده که 165 مورد از این تعداد دوقلو زایی و یک مورد هم چهارقلو زایی بوده است.

وی تصریح کرد: در مدت 9 ماهه سال جاری همچنین یک هزار و 984 مورد واقعه فوتی در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت سال قبل حدود سه درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود که 56 درصد کل فوتی‌های استان مردان و مابقی زن بوده است.

تقوی بیماری‌های قلبی و عروقی با 41 درصد را بیشترین دلیل فوتی در استان عنوان کرد و گفت: به ازای هر یک هزار نفر چهار نفر فوتی به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین میزان فوتی‌های ثبت شده در این مدت مربوط به افراد بالای 60 سال و کمترین فوتی نیز شامل افراد و سنین پنج تا 15 سال بوده است.

انتهای پیام/غ

صادر شدن 230 هزار شناسنامه مکانیزه در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.