ایلام پایتخت جهانی اربعین است/ایلام نیازمند ایجاد راه آهن

امام جمعه ایلام گفت: استان ایلام قدمگاه هزاران ایثارگر در دوران مقدس بود و الان هم خادم میلیون ها زائر عتبات عالیات است که در سال جاری بیش از 50 درصد زائران از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات مشرف شدند.

ایلام پایتخت جهانی اربعین است/ایلام نیازمند ایجاد راه آهن به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست رییس قوه قضاییه با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و روسای عشایر استان ایلام گفت: استان ایلام قدمگاه هزاران ایثارگر در دوران مقدس بود و الان هم خادم میلیون ها زائر عتبات عالیات است که در سال جاری بیش از 50 درصد زائران از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات مشرف شدند.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام را با نام جنگ و دفاع می شناسند، بیان کرد: استان ایلام استانی است که خط مقدم جبهه حق علیه باطل بوده است و در چند سال اخیر پایتخت جهانی اربعین بوده است و امسال بیش از 50 درصد زوار از مرز مهران به کربلای معلی مشرف شدند.

امام جمعه ایلام با اشاره به بمباران های هوایی در جنگ تحمیلی اظهارکرد: استان ایلام با تقدیم بیش از 3 هزار شهید و ده ها هزار نفر جانباز و آزاده از کیان اسلامی دفاع کردند.

وی اضافه کرد: عملیات میمک، والفجر3، محرم، فتح المبین نشان داده است که 420 کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق تنها با رشادت شهدا و جان فشانی جانبازان و ایثارگران حفظ شده است و در منطقه عملیاتی و مرزی مهران بیش از 6 هزار شهید از نقاط مختلف کشور در آن جا به شهادت رسیدند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه راه های مواصلاتی استان نیازمند توجه و بهسازی است، ادامه داد: استان ایلام باید به راه آهن تجهیز شود تا تردد مردم و زائران به استان ایلام نیز به سهولت انجام شود .

انتهای پیام/ د

صحبت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.