توسعه ایلام به سبب جنگ تحمیلی عقب افتاد

استاندار ایلام در نشست رییس قوه قضاییه با ایثارگران و خانواده شهدا در ایلام گفت: ایلام سرزمین مرزداران سلحشور و دلاور در طول دوران است.

توسعه ایلام 8 سال عقب افتاد بخاطر جنگ

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛قاسم سلیمانی در این مراسم با بیان اینکه اولین شهید تظاهرات قبل از انقلاب اسلامی و اولین زن شهید انقلاب اسلامی از ایلام بوده است، بیان کرد: بیش از 300 زن شهید در استان ایلام وجود دارد و اولین درگیری های مردمی با عوامل طاغوت در قبل از انقلاب اسلامی در استان ایلام بوده است و انقلاب ایلام قبل از شروع انقلاب اسلامی بود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه توسعه ایلام به سبب جنگ تحمیلی، هشت سال عقب افتاد که با وجود مزیت های فراوان، هنوز توسعه نیافته و مشکلات اقتصادی و فرهنگی هنوز وجود دارد، نیاز است تمام ارگان ها و نهادهای عمرانی در استان ایلام پررنگ تر حضور داشته باشند.

وی اظهارکرد: در عشایر فرهنگ های صلح و سازش به خوبی رواج دارد اما با کمک بزرگان باید برخی فرهنگ های نادرست همچون تعصبات فومی و قبیله ای برچیده شود.

وی با بیان اینکه نهاد صلح و سازش عشایری با بیش از 400 عضو در استان ایلام فعالیت دارد، اضافه کرد: این نهاد، یک نهاد مردمی در کنار هیئت های حل اختلاف دادگستری است که نقش بسزایی در کاهش معضلات اجتماعی داشته است.

انتهای پیام/ د

صحبت های استاندار ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.