رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای بررسی عوامل اجتماعی در سلامت کارگروه‌های تخصصی در قالب اندیشکده سلامت در استان بوشهر تشکیل شده است.

اندیشکده سلامت در استان بوشهر تشکیل شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری ظهر امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر با اشاره به اینکه توسعه طرح‌های بیمارستانی نشان از افزایش سلامت در جامعه نیست اظهار داشت: افتتاح بیمارستان تخصصی قلب در استان بوشهر افتخار نیست بلکه نشان دهنده این است که طرح‌های پیشگیری به موقع اجرا نشده که سبب افزایش بیماری‌های قلبی و ساخت بیمارستان تخصصی شده است.

وی با بیان اینکه وجود دستگاه‌های نوین تکنولوژی درمانی در مراکز درمانی نشان دهنده پیشرفت‌های حوزه سلامت نیست افزود: شاید بیش از 90 درصد اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی صرف توسعه و تجهیز مراکز درمانی می‌شود ولی 10 درصد در حوزه سلامت اهمیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر توجه به طرح‌های پیشگیری از بیماری تصریح کرد: پیشگیری از بیماری باید قبل از درمان مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا پیشگیری از وقوع بیماری و توجه به حوزه بهداشت در اولویت قرار دارد.

کشمیری، رویکرد وزارت بهداشت در حوزه سلامت را عوامل اجتماعی موثر بر سلامتی انسان دانست و خاطر نشان کرد: عوامل اجتماعی در حوزه سلامت در بخش‌های آموزش، کسب و کار، حمایت اجتماعی، سلامت غذا، آسیب‌های اجتماعی، مسکن، حمل و نقل، تفریحات و محیط زیست است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه عوامل اجتماعی بر روی سلامت بیش از 68 درصد اثرگذار است تصریح کرد: سلامت اصلی ما در بحث‌های قبل از وقوع بیماری است و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته عوامل ژنتیکی و بیولوژیکی مثل سن و جنسیت 20 درصد، عوامل اجتماعی، رفتاری و محیطی 68 درصد و سیستم‌های ارائه خدمات درمانی 11 درصد بر روی سلامت انسان اثرگذار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های تحقیقاتی برای بررسی عوامل مهم اجتماعی بر روی سلامتی انسان در استان بوشهر گفت: برای بررسی عوامل اجتماعی در سلامت کارگروه‌های تخصصی در قالب اندیشکده سلامت در استان بوشهر تشکیل شده است.

کشمیری بیان کرد: در تمام شهرستان‌های این استان کارگروه بررسی عوامل اجتماعی بر روی سلامتی انسان با مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی، صاحب نظران و محققان تشکیل شده است.

انتهای پیام/پ

تشکیل اندیشکده سلامت در استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.